تشیع نمونه بارز جامعه مدنی (19) |
   

تشیع نمونه بارز جامعه مدنی (۱۹)

بازگشت به فهرست

بسم الله الرحمن الرحیم

تشیع نمونه بارز جامعه مدنی

امروزه یکی از بحث های جنجالی و دست آویز دشمنان اسلام بحث شیعه و سنی است که دشمن امریکایی به دستور لابی صهیونیستی و استعمار پیر و روباه مکار انگلیسی پس از شکست جنگ های تحمیلی و تحریم های سیاسی – اقتصادی که پوزه شان به خاک مالیده شد به ایجاد تفرقه میان جامعه اسلامی روی آورده و با استفاده از تعصب نابخردانه برخی، اختلاف شیعه و سنی را مطرح کرده و علی رغم اعلان قرآن که می فرماید: ولاتقولوا لمن القی الیک السلام لست مومنا ( نساء/۹۴ ) کسی که با سلام اسلامی با شما مواجه شد او را تکفیر نکنید و نگویید شما مومن و مسلمان نسیتید- به آن اختلاف ها دامن زده و می زنند و جای تأسف است که علماء وهابی با اینکه قرآن را می خوانند و روایات نبوی نیز در کتاب های حدیثی خود آن ها مانند صحیح بخاری و سنن ابن ماجه و بیهقی وجود دارد و می دانند که فارق میان اسلام و کفر، تنها شهادتین می باشد و هر کسی که اقرار به – لا الله الا الله و محمد رسول الله – نماید او مسلمان است و جان و مال و ناموس وی در امان است مع ذلک چگونه این ها و پیروانش به خود اجازه می دهند که مسلمانان درس آموخته از مکتب امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام و اهل بیت پیامبر علیهم السلام را کافر بدانند و به تکفیری معروف شوند! مگر نه این است که پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام ، خدایشان – الله جل جلاله – و پیامبرشان – حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله – و کتابشان – قرآن مجید – و قبله شان – کعبه – و حج و نماز و روزه آن ها مطابق قرآن و سنت نبوی است! مگر آقایان وهابی از چه اسلامی پیروی می کنند که پیروان سنت پیامبر صلی الله علی وآله و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به آن عمل نمی کنند و آن ها را کافر و رافضی می خوانند! کدام سنتی از سنن پیامبر صلی الله علیه وآله را نادیده گرفتند که آن ها را خارج از سنت معرفی می کنند! مگر نه این است که سنت پیامبر از بدو تولد طفل که اذان در گوش راست و اقامه در گوش چپ و عقیقه و ختنه؛ تا ازدواج و عبادت های مستحبی را به طور دقیق عمل کرده و خود را مقید و متعبد به آیه شریفه که می فرماید: لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَه – دانسته و می دانند! راستی اگر آقایان وهابی، پیرو قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه وآله هستند دیگر خاتمه دهند و پیروان راستین پیامبر صلی الله علیه وآله و اهل بیت پیامبر علیهم السلام که سنی حقیقی و واقعی هستند را تهمت و افترا نزنند که این کار آن ها، از گناهان کبیره است و کیفر الهی را در پی خواهد داشت. لازم به ذکر است که تنها اختلاف و فارق، مسئله خلافت و جانشینی پیامبر صلی الله علیه و آله است که پیروان امیرالمؤمنین علی علیه السلام به اطلاق رسول الله صلی الله علیه وآله که آن ها را شیعه نامیده؛ آن حضرت را طبق خطبه غدیر که پیامبر صلی الله علیه وآله در غدیر خم به عنوان جانشین معرفی فرمود که از سنت آن حضرت تبعیت کرده و بر بیعت دیرنه خود باقی مانده و می ماند و وهابی ها به تبعیت از اسلاف خود، غدیر را که سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است را رفض و ترک کرده و انتخاب سقیفه بنی ساعده را که ساخته و پرداخته خوشان است را ملاک خلافت قرار داده. اولاً عنوان شیعه سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است و ترک آن رفض می آورد چراکه جابربن عبدالله انصاری گفت ما حضور پیامبر نشسته بودیم و علی بن ابی طالب علیه السلام وارد شد. پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: سوگند به آن کسی که جان من در دست او است این آدم ( علی بن ابیطالب ) و شیعیان او رستگاران روز قیامت می باشند و آیه – ان الذین امنو و عملوا الصالحات اولئک هم خیرالبریه – نازل شد و اصحاب پیامبر صلی الله علیه وآله هر گاه علی می آمد می گفتند – جاء خیرالله البریه – بهترین مردم آمد ( درالمنثور/جلال الدین سیوطی/ج۶/ص۶۴۳/تفیسر سوره بینه) لذا رافضی حقیقی، وهابی ها و هم اندیشان آن ها می باشند که سنت پیامبرصلی الله علیه وآله را در غدیر خم ترک کردند و علی را که خلیفه بلافصل پیامبر صلی الله علیه وآله است را نادیده گرفته و در مرتبه چهارم قرار می دهند و عنوان شیعه را که به معنی پیرو است وپیامبر صلی الله علیه وآله طبق روایات بر پیروان امیرالمؤمنین علی علیه السلام اطلاق کرد آن را رد می کنند که این نیز رفض دوم آن ها است. در حالی که آن ها اگر سنی واقعی هستند و تأسی به پیامبر صلی الله علیه وآله دارند باید عنوان – شیعه – را که سنت پیامبر است را با افتخار قبول کنند نه اینکه سنت را ترک کرده و آن را وسیله ای برای تفریق و تکفیر پیروان امام علی علیه السلام قرار دهند. اگر بنا باشد انتخاب گزینه پیامبر صلی الله علیه وآله در جانشینی، کفر آورد باشد؛ پیروان امام علی نیز باید گزیدگان سقیفه بنی ساعده را که ابوبکر و پس از آن عمر را به جای گزینه پیامبر صلی الله علیه وآله انتخاب کردند را تکفیر کنند و آن ها را نیز رافضی حقیقی معرفی کنند وانگهی شیعه طبق اظهار تمام لغویون به معنای – پیرو رجل – می باشد و وهابی ها و هم اندیشان آن ها نیز که از ابوبکر و عمر و عثمان به جای امیرالمؤمنین علی علیه السلام خلیفه رسول الله صلی الله علیه وآله تبعیت می کنند آن ها نیز شیعه می باشند چراکه تشیع یک تبعیت است نه یک مکتب و مذهب. تمام مسلمانان با اختلافی که در گزینه امامت یا خلافت دارند، همه مسلمان و بنده خدا و امت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و پیرو قرآن و دارای آئین واحدی می باشند و گروهی بر گروه دیگر امتیازی ندارد مگر با ملاک تقوی که فرموده قرآن است – ان اکرمکم عندالله اتقیکم – آری این اندیشه اهریمنی استعمار پیر انگلیس است که اندیشه جاهلان و وهابی ها و پیروان آن ها را چنان بمب باران تحریفی کرده که مشترکات ۹۹ درصدی پیروان امیرالمؤمنین علی علیه السلام و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله را با دیگر مسلمانان نادیده گرفته و بر خلاف نص قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه وآله آنان را به جرم پذیرفتن گزینه غدیر خم تکفیر کرده و خون آن ها را هدر داده و سبب خوشحالی اربابان خود یعنی طاغوت انگلیس و صهیونیست و امریکا می شوند.

تاریخ چاپ: ۶ آذر ۹۳