پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

آیت‌الله بطحایی در دیدار با آقای ابراهیمی‌ترکمان – فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موجب حیات انسانی است.

آیت‌الله بطحایی در دیدار با ابراهیمی‌ترکمان:

فعالیت‌های سازمان فرهنگ موجب حیات انسانی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موجب حیات انسانی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله بطحایی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با حضور در این سازمان با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌ترکمان در این دیدار، حضور مقتدرانه فرهنگی جمهوی اسلامی ایران در خارج از کشور را از دلایل تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان و انتقال و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی در سراسر جهان را از جمله مأموریت‌های این سازمان معرفی کرد.

وی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور تحقق اهداف و انجام وظایف خود از ۸۳ نمایندگی فرهنگی در ۶۳ کشور در ۵ قاره جهان بهره می‌برد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با تشریح ساختار و چگونگی فعالیت‌های این سازمان افزود: ۱۵ تن از افراد فرهیخته و مسئولان عالیرتبه کشور، عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستند که با حکم مقام معظم رهبری به عضویت این شورا در‌می‌آیند. رییس سازمان نیز با معرفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتخاب شورای عالی و همچنین تنفیذ مقام معظم رهبری، منصوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود، فعالیت‌های تبلیغی، گفت‌وگوهای بین‌الادیانی و فرهنگی، تبیین مواضع فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد ارتباط برای همکاری‌های علمی و دانشگاهی ایران و کشورهای دیگر، فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی، برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری در تمامی ابعاد و حوزه‌های آن، حضور در صنعت ترجمه و نشر و … را از جمله فعالیت‌های مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برشمرد.

در ادامه این دیدار آیت‌الله بطحایی نیز با بیان اینکه بذر دین در وجود همه انسان‌ها کاشته شده است، گفت: تمامی انسان‌ها زمینه پذیرش پیام‌های دینی را دارند و به صورت فطری خدا را قبول دارند و خداپرست هستند.

وی همچینن گفت: انقلاب اسلامی، لطف بزرگ خدا بود که به دست امام خمینی (ره) و یارانشان و همچنین ایثار مردم، به بار نشست. بر این اساس مردم وظیفه سنگینی در حفظ انقلاب و ترویج و معرفی پیام انقلاب به جهانیان دارند.

معرفی اسلام واقعی رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر مردم و مسئولین در این امر کوتاهی کنند، اولاً کشور دچار آسیب خواهد شد و ثانیاً اسلام واقعی به خطر خواهد افتاد. پس با در نظر گرفتن این جوانب، رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که وظیفه انتقال این پیام را دارد، بسیار خطیر و مهم است.

وی با تأکیدی دوباره در باب مهم بودن وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خطاب به رییس این سازمان گفت: با توجه به پیامی که شما به جهانیان منعکس می‌کنید، فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موجب حیات انسانی است.

آیت الله بطحایی همچنین گفت: مأموران فرهنگی که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حضور در نمایندگی‌های فرهنگی در خارج از کشور انتخاب و اعزام می‌شوند، باید ویژگی‌های بسیاری داشته باشند تا بتوانند ایران، اسلام و جمهوری اسلامی را به بهترین نحو ممکن معرفی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود اظهار کرد: از آنجا که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظایف سنگین بی‌شماری دارد، مسئولان باید توجه بیشتری به این سازمان داشته باشند. ۱۳ مرداد ۱۳۹۵