جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
   

حضرت آیت‌الله بطحائی در گفت‌وگو با تسنیم: دولت با نقض برجام از سوی آمریکا مقابله کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا ناجوانمردانه نقص عهد کرد و به‌طور آشکار ۱۰ سال دیگر هم ایران را در تحریم بردند.

آیت‌الله سید هاشم بطحائی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره اقدام اخیر کنگره آمریکا در تمدید تحریم ایران با بیان اینکه این مسئله نقض آشکار برجام است، گفت: طبق فرموده قرآن کریم «وَلَن‌تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم…» هرگز اینها از ما راضی نمی‌شوند و هیچ‌گاه مطابق میل ما عمل نمی‌کنند مگر اینکه تابع آنها شده و از ولایت خدا خارج شویم. نباید انتظار یاری از غیرخدا داشته باشیم. این نقشه راهی است که قرآن برای ما تعیین کرده و ماهیت آمریکایی‌ها در خلال ۵۰، ۶۰ سال گذشته همواره ماهیتی استکباری و سلطه‌جویانه بوده است.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری مکرر فرمودند و مسئولان و تیم مذاکره‌کننده هم گفته‌اند آمریکا مانند ما اهل عهد و وفا نیست و کسی به عهد و وفایش پایبند است که «خداترس» باشد. مغز الکلی محل اعتماد نیست و طبق فرموده قرآن «ولاتؤتوا السفهاء أموالکم التی جعل الله لکم قیاماً» نباید اموال و سرمایه‌ ما در دست سفیهان باشد. مجلس و کنگره آمریکا و بافت حکومتی آمریکا را کسانی تشکیل می‌دهند که مغزشان الکلی است و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز “تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از خود حسن‌ظن نشان داد و ثابت کرد که ما اهل خرد و منطق هستیم”، گفت: آمریکا ناجوانمردانه نقص عهد کرد و به‌طور آشکار ۱۰ سال دیگر هم ایران را در تحریم بردند. ما احتیاجی به غرب و آمریکا نداریم و سرزمینی غنی و ملتی هوشیار و اندیشمند در بخشهای مختلف داریم و می‌توانیم خودکفا باشیم. ما باید از تحریم خدا بترسیم و اگر اینها ما را تحریم کنند مانند این است که روباه‌ها و شغالها باغی را تحریم کنند.

آیت‌الله بطحائی درباره واکنش دولت و مسئولان درقبال نقش برجام، تأکید کرد: مسئولان ضمن اینکه سوژه به دست دشمن نمی‌دهند با در جریان قرار دادن کشورها و سایر عقلای دنیا باید به دیگران تفهیم کنند این پیمان‌شکنی و نقض عهد از ناحیه آمریکای پیمان‌شکن است و باید با آن مقابله کنند. مقابله به مثل یک دستور قرآنی است و از حقوق مسلم ماست. انفعال در مقابل اینها اشتهایشان را زیاد می‌کند تا ما حتی از آرم پرچم کشورمان نیز عقب‌نشینی کنیم که البته هیچ‌گاه این اتفاق نخواهد افتاد – ۱۳ آذر ۱۳۹۵