جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
   

آیت‌الله بطحائی در گفت‌وگو با تسنیم – دلسردی از انقلاب ناشکری است و کیفر الهی دارد/ اشراف اعجاب‌برانگیز رهبر معظم انقلاب بر کلیه امور

 آیت‌الله بطحائی در گفت‌وگو با تسنیم:

دلسردی از انقلاب ناشکری است و کیفر الهی دارد/ اشراف اعجاب‌برانگیز رهبر معظم انقلاب بر کلیه امور

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، شجاعت و شهامت رهبر معظم انقلاب در تصمیم‌گیری‌‌ در بزنگاه‌های حساس را اعجاب‌آور دانست و یادآور شد که دلسردی از انقلاب و نظام یک ناشکری است و کیفر الهی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، آیت‌الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری عصر روز سه‌شنبه(۱۳مرداد) در باشگاه خبرنگاران خبرگزاری تسنیم حضور یافت و از بخشهای مختلف تحریریه و روند تولید محتوا در این باشگاه خبری بازدید کرد. وی در ادامه این دیدار در نشستی صمیمی با خبرنگاران «پویا» به گفت‌وگو نشست.

آیت‌الله بطحائی در ابتدای دیدار خود با تشکر از مسئولین خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم که نظرات مسئولین را به مردم منتقل می‌کنید و خواسته‌های مردم را به گوش مسئولین می‌رسانید. شما رابط بسیار به‌جا و به‌حقی بین مسئولین و مردم هستید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای سخنانش درباره تأکیدات مقام معظم رهبری بر انقلابی‌بودن مسئولین اظهار کرد: دشمن ساکت نمی‌نشیند. یک روز با جنگ و روزی با تحریم درصدد است دلها را نسبت به انقلاب سست کند. به عبارت دیگر اگر خدای ناکرده کسانی نسبت به انقلاب دلسرد شوند و اشخاص را ناامید کنند، ناشکری کرده و جزای ناشکری کیفر و جزای الهی است.

آیت‌الله بطحائی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ارثیه انبیا، شهدای تاریخ و ارثیه قیام حسین بن علی(علیه السلام) است که در ایران به ثمر رسید، خاطرنشان کرد: آنچه انبیاء و حسین بن علی می‌خواستند یعنی رواج امور معروف، از بین رفتن منکرات و اینکه جامعه زیر پوشش خوبی‌ها قرار بگیرد در ایران انجام شد.

وی افزود: منظور از «انقلابی بودن» این است که آنچه انگیزه قیام انبیا و اوصیا بود و در ایران هم انگیزه علماء، شهدا و در رأس همه امام راحل و مقام معظم رهبری است حفظ شود. هنوز نیز دغدغه ایشان این است که این انقلاب را کاملاً حفظ کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره شخصیت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای و ویژگی‌ رهبری ایشان، تصریح کرد: من اگر عرضی می‌کنم نه از سر نیاز است و نه واهمه‌ای دارم و نه از سر ریاکاری است. آنچه می‌گویم حقیقت‌گویی است. بعد از امام راحل(ره) ایشان بسیار گزینه مناسبی بودند و دارای مؤلفه‌هایی است که در یک رهبر باید باشد. علمیت و تقوا در حد کافی، فراست، زیرکی، شهامت و شجاعت و نترس بودن از ویژگی‌های ایشان است. مقام معظم رهبری در زمینه مدیریت داخلی اشراف کامل و اعجاب برانگیز بر کل امور دارند و ولایت‌فقیه نظری ایشان تمام عیار است.

آیت‌الله بطحائی درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند «وقتی اشرافی‌گری در قلّه‌های جامعه به‌وجود آمد، به بدنه جامعه سرریز خواهد شد» اظهار کرد: وقتی می‌خواهیم جامعه را از بین ببریم دست‌اندرکاران آن مترف می‌شوند. مترف یعنی افراد عیاش، خوش‌گذران و اشرافی‌گر. خاصیت اشرافی‌گری این است که جامعه را هم به فساد و اشرافی‌گری می‌کشاند. انسان نباید عمرش را صرف تجملات کند و متأسفانه بسیاری از مسئولین به وادی تجمل افتادند.

آیت‌الله بطحائی در پاسخ به پرسش که چرا برخی در داخل کشور نمی‌خواهند بپذیرند که امریکا قابل اعتماد نیست، خاطرنشان کرد: بعضیها ذاتاً قابل اصلاح نیستند. خصومت ما با امریکا خصوصی و شخصی نیست. اگر اسلام نبود و مسلمان هم نبودیم بازهم فتنه تمام عالم زیر سر امریکاست . این رژیم ذاتش آتش افروزی است. کاخ نشینان امریکا برنامه‌شان تحقیر ملتها، استثمار و بر سرملتها کوفتن است.

مشروح گفت‌وگوی آیت‌الله بطحائی عضو مجلس خبرگان رهبری با خبرنگاران تسنیم، در روزهای آینده منتشر می‌شود – ۱۳ مرداد ۱۳۹۵