پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
   

آیت‌الله بطحائی در گفت‌وگو با تسنیم: مسئولان نظام اسلامی ساده زیستی پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ساده‌زیستی پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) از هرگونه زندگی که مانع بندگی و سبب تجمل‌گرایی باشد، دوری می‌جست ازاین‌رو مسئولان نظام اسلامی هم باید ساده زیستی ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

آیت‌الله سید هاشم بطحائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با عرض تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) اظهار داشت: انسان با جهل مطلق به دنیا آمده و بشر نمی‌داند چگونه زندگی کند که در پایان زندگی خسران و زیان نداشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه انسان باید با سرمایه زندگی و سود کلان زندگی خود را به پایان ببرد، افزود: این مسئله احتیاج به تعلیم و تربیت دارد ازاین‌رو خداوند منت گذاشته و نمونه‌ای از انسان کامل، ایده‌ال، مترقی و انسانی که سود سرمایه عمر او بیش از سرمایه موجود است را به‌عنوان الگو برای ما معرفی کرده است.

آیت‌الله بطحائی بیان کرد: خداوند درآیات خود فرموده از جنس خودشان پیامبری برگزیده‌ام تا بشریت را از صفات زشت انسانی تزکیه کند و آن‌ها را به‌سوی اخلاق سوق دهد ازاین‌رو پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) اسوه حسنه برای خوب زیستن است.

وی بابیان اینکه بر انسان لازم است که به رسول خدا(صلی الله علیه وآله) تأسی کنیم و به‌عنوان الگو و اسوه انتخاب کنیم، افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در مورد خود سنگ تمام در بندگی می‌گذاشت.

آیت‌الله بطحائی با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) تأسی کنند، خاطرنشان کرد: راه و سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) این است که درهرحال باید به خداوند توکل داشته باشد و از او کمک و یاری بگیرد.

وی با اشاره به سیره اجتماعی پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) زندگی بسیار ساده‌ای داشتند ایشان از هرگونه زندگی که مانع بندگی و سبب تجمل‌گرایی باشد دوری می‌جست چراکه داشتن زندگی تجملی انسان را از خداوند دور می‌کند بنابراین یکی از روش‌های پیامبر(صلی الله علیه وآله) در زندگی اجتناب از تجمل‌گرایی و ساده زیستی ایشان بود- ۰۸ آذر ۱۳۹۵