پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

آیت‌الله بطحائی در گفت‌وگو با تسنیم: کوچک‌ترین تغییری در رویه انقلابی آیت‌الله موسوی اردبیلی ایجاد نشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله موسوی اردبیلی در ابعاد مختلف یکی از مراجع و یکی از کسانی بودند که در هم حدوث انقلاب وهم در بقای انقلاب نقش داشتند و تا آخر عمر همچنان پایبند و ثابت‌قدم بودند و کوچک‌ترین تغییری در رویه انقلابی ایشان ایجاد نشد.

آیت‌الله سید هاشم بطحائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با بیان اینکه آیت‌الله موسوی اردبیلی یکی از فعالان انقلاب اسلامی  بودند که از ابتدا با امام راحل همراه ایشان بودند، اظهار داشت: ایشان یکی از اشخاص بسیار متدین، پرهیزگار و یکی از عناصر بسیار مؤثر و مفید بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آیت‌الله موسوی اردبیلی فردی عالم، حر و آزاد بودند، افزود: نقش ایشان در انقلاب مؤثر و مفید بود که با استبداد و استعمار مبارزه می‌کرد و از یاران باوفای حضرت امام خمینی(ره) بودند.

آیت‌الله بطحائی با اشاره به خدمات آیت‌الله موسوی اردبیلی در انقلاب اسلامی بیان کرد: ایشان به دو سمت بسیار مهم ریاست قوه قضائیه بعد از شهید بهشتی منصوب و خدمات بسیار ارزشمندی انجام دادند همچنین از طرف امام خمینی(ره) به سمت امامت جمعه تهران منصوب شد  و بعد از آن به خاطر اندیشه فرهنگی و اسلامی که ایشان داشت دانشگاه مفید را در قم تشکیل داد و خدمات ارزنده‌ای در این دانشگاه انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: در ابعاد مختلف یکی از مراجع و یکی از کسانی بودند که در هم حدوث انقلاب و هم در بقای انقلاب نقش داشتند و تا آخر عمر همچنان پایبند و ثابت‌قدم بودند و کوچک‌ترین تغییری در رویه انقلابی ایشان ایجاد نشد -۰۳ آذر ۱۳۹۵