سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
   

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم – ماجرای توطئه قتل حضرت عیسی

۶۲۲ سال پیش از هجرت پیامبر(صلی الله علیه وآله)، عیسی مسیح(علیه السلام) در فلسطین امروزی دیده به جهان گشود.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، ۶۲۲ سال پیش از هجرت پیامبر(صلی الله علیه وآله)، عیسی مسیح(علیه السلام) در فلسطین امروزی دیده به جهان گشود و در همان جا هم عروج کرد. آن هم از مادری باکره به نام مریم بنت عمران. مادری که تهمت های سنگین بزرگان یهود را تحمل کرد و راضی به تقدیر الهی بود.

آیت‌الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و کارشناس مذهبی، در خصوص دشمنی با حضرت مسیح گفت: دشمنی یهود با مسیحیت، مانند دشمنی بنی امیه با بنی هاشم بود. همان گونه که بنی امیه سعی کردند با کشتن امام حسین(علیه السلام) نسل اهل بیت(علیهم السلام) را از میان بردارند، یهود هم می خواست با قتل مسیح(علیه السلام)، وی را آخرین فرستاده بداند و دیگر پیامبری روی زمین نباشد.

معظم له افزود: این در حالی است که حضرت مسیح مبارزه مستقیم با یهود نکرد. همان گونه که خاندان پیامبر هم به تعبیر قرآن با کافران کاری نداشتند. خداوند دراینباره در آیه آخر سوره کافرون می فرمایند: «لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ» (دین شما براى خودتان و دین من براى خودم).
آیت الله بطحائی گلپایگانی در خصوص ادامه داشتن خصومت یهود اظهار کرد: یهودیان، کینه هایشان نسبت دین های الهی را در دل نگه داشته و آن را به اقوام و فرقه هایی چون بنی امیه، بنی عباس، وهابیت و آل سعود منتقل کردند. خوی یهودیان، همیشه دشمنی با کسانی بود که، کانون توجهات را از این فرقه، دور می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: به اذن خداوند، عیسی مسیح(علیه السلام) زنده ماند و خونش روی زمین ریخته نشد. قرآن کریم در اینباره می فرماید: «وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَکٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یَقِینًا» (و گفته ایشان که ما مسیح عیسى بن مریم پیامبر خدا را کشتیم و حال آنکه آنان او را نکشتند و مصلوبش نکردند لیکن امر بر آنان مشتبه شد و کسانى که در باره او اختلاف کردند قطعا در مورد آن دچار شک شده‏ اند و هیچ علمى بدان ندارند جز آنکه از گمان پیروى مى کنند و یقینا او را نکشتند).

این کارشناس مذهبی در خصوص اینکه چرا حضرت مسیح(علیه السلام) زنده ماندند و به آسمان ها رفتند، اظهار کرد: مسیح(علیه السلام) از خلقتشان تا عروجشان سرشار از اتفاقات عجیب و غیر معمول است. بنابراین پیدا کردن فلسفه اتفاقات حضرت(علیه السلام) شاید کار انسان ها نباشد. عروج ایشان به آسمان ها هم تقدیر الهی است و علتش بر ما پوشانده است، اما دلیل واضحی که می توان برای این کار دانست، این است که با مرگ ایشان، نسل پیامبران بعدی نیز به خطر می افتاد.

معظم له در خصوص نبود دشمنی میان مسیحیان و یهودیان گفت: با وجود ظلمی که یهودیان به مسیحیان کردند، اما مسیحیان با یهودیان دشمن نیستند و با آنان تعامل دارند. نبود شکاف میان این دو رذایلشان را مشترک کرده است. بر خلاف مسیحیت، مسلمانان به دستور ائمه معصومین(علیهم السلام) خود را جدا از بنی امیه دانسته و میان خود و آن ها شکاف عمیقی ایجاد کردند.

آیت الله بطحائی گلپایگانی در پایان اضافه کرد: علاوه بر این نشانه صلیبی که برای مسیحیان مقدس است و آن را به گردن می اندازند، خود جای سوال دارد. چرا صلیبی که به گفته خود مسیحیان، پیامبرشان را به وسیله آن کشتند، باید مقدس باشد. مگر این وسیله ای نبوده که با آن بزرگ دینشان کشته شده است. بنابراین راهی که مسیحیان طی می کنند، در پیروی از حضرت عیسی(علیه السلام) و دین الهی ایشان نیست – ۰۵ دی ۱۳۹۵