سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس: ترامپ آمریکا را در خود آمریکا منزوی کرده است/وزارت امور خارجه لغو روادید را از بعد سیاسی پیگیری کند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری از وزارت امور خارجه خواست که لغو روادید و ویزای ایرانیان را از نظر سیاسی پیگیری کند.

آیت‌الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به لغو روادید و ویزای هفت کشور اسلامی از سوی رئیس‌جمهور جدید آمریکا اظهار داشت: معتقدم که ترامپ حالت معتدلی ندارد.

وی افزود: فردی که حالت معتدل و سیاسی دارد به جای اینکه ملت‌ها را از ورود به کشورش محروم کند درب کشورش را بر روی همه باز نگه می‌دارد اما ترامپ آمریکا را در خود آمریکا منزوی کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان تأکید کرد: ترامپ با این دستور آمریکا را از نخبگان علمی، فرهنگی، پزشکی و حتی فنی محروم کرده است و این در حالی است که بسیاری از دانشمندان فضایی آمریکا ایرانی هستند.

آیت‌الله بطحائی با بیان اینکه یک رئیس‌جمهور ناوارد و کاسب راکفرلی نمی‌تواند سیاست‌مداری بین‌المللی باشد، گفت: تروریسم ایرانی هستند یا آن‌هایی که در ۱۱ سپتامبر برج‌های دوقلوی آمریکا را نشانه گرفتند؟

وی افزود: نقش عربستان در عملیات تروریستی برای همه نهادهای آمریکا مسجل شده است اما آقای ترامپ هیچ نامی از عربستان نبرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصمیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا را نابخردانه و جاهلانه عنوان و تصریح کرد: خوش به حال باغی که کلاغ از آن قهر کند.

آیت‌الله بطحائی در پایان از وزارت امور خارجه خواست که لغو روادید و ویزای ایرانیان را از نظر سیاسی پیگیری کند-۱۷بهمن۹۵