شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

آیت‌الله بطحایی در گفت‌وگو با تسنیم: ترامپ” بویی از الفبای سیاست نبرده/ منع ورود اتباع ۷ کشور اسلامی خلاف عقل و سیاست است

عضو مجلس خبرگان رهبری اقدام اخیر ترامپ در مورد منع ورود اتباع مسلمان به کشور آمریکا را خلاف عقل و سیاست دانست و گفت: ترامپ فردی وحشی است که از الفبای سیاست بویی نبرده است.

آیت‌الله سید هاشم بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدام اخیر ترامپ در مورد منع ورود اتباع ۷ کشور مسلمان به کشور آمریکا اظهار داشت: ترامپ نه سابقه سیاسی، نظامی و نه سابقه آموزشی دارد بلکه سروکار او با دادوستدهای بازاری و تجاری بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه ترامپ به الفبای سیاسی آشنا نبوده و به منافع ملت خود و کشورهای دیگر واقف نیست، گفت: انسانی که تجربه سیاسی داشته باشد به این نحو صحبت نمی‌کند و این فرد در راستای جمع‌کردن آراء مردم در زمان انتخابات نرم صحبت می‌کرد اما بعد از رسیدن به قدرت تغییر موضع داد.

وی بابیان اینکه مردم کشور آمریکا گرفتار چپاول گران صهیونیستی هستند، افزود: ترامپ قبل از رسیدن به کرسی ریاست گفت که بنا دارد به کارهای داخلی کشور آمریکا بپردازد و چندین میلیاردی که اوباما و سایرین صرف جنگ در منطقه خاورمیانه کردند این هزینه‌ها را صرف مملکت خود کند، اما در عمل دیدیم که این‌گونه نبود.

آیت‌الله بطحایی بیان کرد: رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به نظر فردی درون‌گرا می‌رسید اما این فرد بعد از رسیدن به مقام حرف‌های خود را فراموش کرد و به‌جای آنکه به مسائل داخلی بپردازد به کشورهای خارجی حمله کرده و حرف‌هایش برخلاف مواضع بین‌المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اقدام اخیر ترامپ را خلاف عقل و سیاست دانست و گفت: ترامپ فردی وحشی است که از الفبای سیاست بویی نبرده است, آمریکا در حال رسیدن به آخر مرز است.

وی افزود: باید پرسید آیا دوران قحط‌ الرجال است که لابی‌های خون‌خوار، آدم‌کش و بی‌مخ به خاطر منافع زودگذر خود فردی را که دنیا را به چالش کشیده در مصدر قدرت قرار می‌دهند، این شخص فردی است که حتی پاپ نیز او را محکوم کرده است.

آیت‌الله بطحایی با تأکید بر این اینکه دوران شاخ و شونه کشیدن آمریکایی‌ها به سرانجام رسیده است، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا دیگر آبرویی در دنیا ندارد و آمریکای ابرقدرت نیست بلکه ایران ابرقدرت است و ملت ما نیز ملتی پولادین و قدرتمند‌ است که با یک متانت و وقار با این برخوردهای وحشیانه برخورد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه دولت آمریکا به دلیل پیشرفت موشکی کشور ما عزا گرفته است، ادامه داد: امروز کار دولت آمریکا به‌جایی رسیده که از یک بچه ۶ ساله می‌ترسند و این ترس تناقض فاحش با حرف‌های آن‌ها دارد بنابراین دولت آمریکا باید به خود آمده و به آن‌ها می‌گوئیم زمانی که از یک بچه ۶ساله می‌ترسید چه رعب و وحشتی از جوانان و پیرمردان ما خواهی داشت؟ -۱۹بهمن۹۵