شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

آیت الله بطحائی گلپایگانی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان بیان کردند: زمانی که دانشگاه با حوزه ارتباط داشته باشند فضای سکولاریسم از فضای دانشگاه‌ها دور می شود

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن درصدد است وحدت حوزه و دانشگاه را بگیرد تا آن‌ها در مقابل یکدیگر قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، آیت‌الله سید هاشم بطحایی بعد از ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد، با گرامی‌داشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از اهمیت به سزایی برخوردار است چرا که سبب ایجاد جامعه پیشرفته، مستقل و الگو می‌شود.

 وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه رشد، تعالی و ترقی در کشور را به همراه دارد، تأکید کرد: دشمن درصدد است وحدت حوزه و دانشگاه را بگیرد تا آن‌ها در مقابل یکدیگر قرار گیرند، بنابراین حوزه و دانشگاه با یک تعامل دو سویه باید در جهت توسعه و ترقی کشور گام بردارند.

 نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو بال اندیشه این کشور اسلامی هستند و همین وحدت باید الگویی برای پنج قاره دیگر جهان شود.

آیت الله بطحایی گفت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر و با هم متحد باشند زندگی‌های اخلاق مدارانه و توسعه روش‌های زندگی انسانی محقق می‌شود.

آیت‌الله سید هاشم بطحائی در همایش مشترک حوزه و دانشگاه که در دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان برگزار شد با بیان اینکه آنچه معیار وحدت حوزه و دانشگاه است وحدت فیزیکی نیست، اظهار کرد: دشمن از راه تفرقه انداختن بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی و همچنین شیعه و سنی می خواهد جلوی پیشرفت اسلام و کشور را بگیرد.

وی افزود: آنچه در جهان اسلام معیار وحدت است تنها کتاب و سنت است.

آیت‌الله دکتر بطحائی گلپایگانی خاطرنشان کرد: خط قرمز ما همچنان که در قرآن آمده شرک و کفر است – ۲۹ آذر۱۳۹۵