پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
   

آیت الله بطحایی گلپایگانی در گفتگو با شبستان – ورود افراد ناکارآمد به فضای انتخابات و کرسی های مسئولیت، منکر سیاسی است

آیت الله بطحایی در گفتگو با شبستان:
ورود افراد ناکارآمد به فضای انتخابات و کرسی های مسئولیت، منکر سیاسی است
خبرگزاری شبستان: نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان گفت: منکرات در فضای سیاسی و انتخابات کشور یعنی اینکه افرادی که شایستگی نظام جمهوری اسلامی و حمایت از خون شهدا را ندارند وارد فضای انتخابات و کرسی های مسئولیت شوند.

 

آیت الله سید هاشم بطحایی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان، در مورد امر به معروف و نهی از منکر در فضای سیاسی کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک معنای عام و یک معنای خاص دارد و در معنای عام تمام عرصه های زندگی و حتی عرصه کشاورزی را در برمی گیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در دنیای نباتات و گیاهان به معنای از بین بردن علفهای هرز و بیهوده است اظهار کرد: در عالم بهداشت نیز این موضوع معنا دارد و هر آنچه که در تضاد با سلامتی محسوب می شود منکر است و هر آنچه که ضامن سلامتی باشد معروف است.

وی با بیان اینکه خلاصه امر به معروف و نهی از منکر در زندگی به معنای پالایش است تصریح کرد: معنای خاص امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اخلاق و مکتب تعریف می شود و امام حسین (علیه السلام) امام آمر به امر به معروف و نهی از منکر است و اسوه ای برای بشریت و پیروان ولایت است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان گفت: امر به معرف و نهی از منکر موضوع ساده ای نیست و احتیاجی به بررسی این موضوع در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. قانونگذاری در امر به معروف و نهی از منکر معنا ندارد و اعضای مجلس شورای اسلامی و مسئولان باید تابع امر به معروف و نهی از منکر باشند حکم الهی نیازی به تصویب مسئولان ندارد این حکم توسط پیامبر مصوب شده است و اهل بیت به آن عمل می کنند و بررسی ان در مجلس به معنای دخالت در کار خدا و دین است و امری ناروا است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر قانون حیاتی است که به معنای مبارزه با عوامل مضر در زندگی مانند میکروب در سلامتی است.

وی با بیان اینکه منکرات فقط به معنای بدحجابی نیست و بدحجابی یکی از منکرات محسوب می شود خاطرنشان کرد: مفاسد اقتصادی منکرات اقتصادی زیرمیزی ها کارشکنی ها بدرفتاری ها همه جزء منکرات در جامعه محسوب می شوند منکر یعنی آنچه به سلامت جامعه لطمه می زند که می تواند در بخش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی خود را نشان دهد و باید این منکرات را حرص کرد و از جامعه زدود تا جامعه به سلامت رشد کند.

نماینده مجلس خبرگان در تهران خاطرنشان کرد: سلامت اقتصادی، سلامت سیاسی، اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی در تضاد با مفاسد اقتصادی اجتماعی و سیاسی است و این مفاسد اجازه رشد سلامت اقتصادی و اجتماعی را نمی دهند.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر اصل موضوعی و حیاتی در کل زندگی به ویژه در زمینه اعتقاد و مذهبی دارد.

آیت الله بطحایی با بیان اینکه منکرات در انتخابات نیز معنا دارند اظهار کرد: آلوده کردن فضای سیاسی به طمع ها، تهدیدها،‌ تطمیع ها، زرافشانی‌ها، رای خریدن ها و … کاری کنیم تا کسی که شایسته است و به اصطلاح اصلح است انتخاب نشود و ناسالمان تیتر اصلح جامعه را به خود اختصاص دهند ورود این افراد به کرسیهای انتخاباتی موجب فساد در جامعه می شود.

وی گفت: منکرات در فضای انتخابات یعنی اینکه افراد کاری بکنند که کسانیکه شایستگی نظام جمهوری اسلامی را ندارند و شایستگی حمایت از خون شهدا را ندارند وارد کرسیهای مدیریتی و مسئولیتی شوند و افرادی که از غرب حمایت می شوند حامی این افراد هستند.

وی افزود: آمریکا و صهیونیست میکروب منکرات هستند و هر کس بخواهد این میکروب را وارد فضای سیاسی کشور کند مرتکب منکرات شده است و هر چیزی که به روند سیاسی جامعه لطمه بزند منکر سیاسی معنا می شود که می توان داخلی و یا خارجی باشد و باید با آن برخورد کرد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب مردم باید فردی آگاه به مسایل سیاسی و اجتماعی اقتصادی و فرهنگی باشد و متدین و دلسوز همانگونه که مردم با غیرت فضای خانواده خود را یک فضای آباد و پیشرفته و شکوفا می خواهد رئیس جمهور نیز باید فردی متدین و پایبند به اعتقادات مذهبی و آگاه باشد.

وی گفت: امیدواریم در آینده شورای نگهداری فردی را که از هر نظر شایستگی ریاست جمهوری را دارد معرفی کند و مردم نیز با هوشیاری رئیس جمهور منتخب خود را انتخاب کند. ۱۳ مهر ۱۳۹۵