پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

آیت الله بطحایی گلپایگانی در گفتگو با پایگاه خبری شبستان – از پتانسیل فرهیختگان و نخبگان دانشگاه و حوزه در دولت استفاده نشده است

عضو مجلس خبرگان رهبری:

از پتانسیل فرهیختگان و نخبگان دانشگاه و حوزه در دولت استفاده نشده است

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان اینکه از پتانسیل فرهیختگان و نخبگان دانشگاه و حوزه در دولت استفاده نشده است گفت: به عملکرد دولت در حوزه احزاب نمره ۱۵ می دهم.

آیت الله بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در مورد عملکرد دولت در حوزه احزاب به خبرنگار شبستان گفت: انصافا مردم در انتخاباتی که پشت سر گذاشته شد به تشخیص خود رای دادند و به دور از سفارش این و آن و موضع گیری ها مردم انصافا به تشخیص خود عمل کردند.

وی گفت: مردم به دور از فشار و تشویش و تشویق توانستند در انتخابات حضور فعالی داشته باشند. ملت ایران بدون توجه به خارج و داخل و سفارش سایر افراد و خط دهی آنها خود انتخاب کردند و حضورشان بسیار چشمگیر بوده و انتخاب شان نیز بسیار قابل ملاحظه بود.

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات و گزینش آنها در انتخاب کاندیدا دشمن را مأیوس کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه نمره ای در حوزه عملکرد دولت در خصوص احزاب می دهید، گفت: نمره ۱۵ به دولت می دهم، تمام ملت ایران دوستدار کشور خود هستند و هیچ کس راضی نیست آسیبی به مملکت برسد زیرا در صورت آسیب امنیت کشور مانند سایر کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه زیر سوال می رود.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: احزاب نیز راجع به کشور خود علاقه مند هستند و اگر پیشنهاد و انتقاداتی می کنند حتما خیرخواهانه است.

وی گفت: ممکن است همه دغدغه دین و شریعت را نداشته باشند اما اکثریت ملت ما که ملتی ولایت مدار هستند دغدغه دینی دارند و اگر در احزاب و گروه ها پیشنهاداتی راجع به نشست های گروه های مختلف یا برنامه های سینمایی و تلویزیونی ایراداتی گرفته می شود به خاطر دلسوزی است و می خواهند این جزیره امن زیر پوشش اعتقادات دینی که علت انقلاب بوده است در امان باشد.

آیت الله بطحایی یادآور شد: قطعا احزاب و گروه های سیاسی نظرهای خیرخواهانه داشته و اگر نقدی می کنند حتما خیرخواهانه است.

وی با اشاره به آیه فشارهم فی الامر … اظهار کرد: نظر نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی که عالم و دانا به مسایل کشور و شریعت هستند می توانست در پیشبرد اهداف دولت موثر باشد و دولت می توانست از این ظرفیت و پتانسیل استفاده مطلوب تری کند. به نظر می رسد دولت در این موضوع کمتر توجه کرده است البته ممکن است در سخنم اشاراتی به آن کرده باشم اما در عمل از پتانسیل فرهیختگان و نخبگان دانشگاه و حوزه در دولت استفاده نشده است. ۱۵ شهریور ۱۳۹۵