جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
   

انتقاد تند و صریح آیت الله بطحائی گلپایگانی از برگزاری مسابقات فوتبال رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در شب عاشورای حسینی!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

تاسوعا، روز محاصره حسین و اهلبیت از طرف یزیدیان ، محاصره دیگری نشود!!!

امام راحل کراراً می فرمود – ما هرچه داریم از تاسوعا و عاشورا داریم و این تاسوعا و عاشورا بود که خون را بر شمشیر غالب کرد.

دشمن حیله گر، آمریکا و انگلیس و صهیونیست نیز این را فهمیده اند و همانطور که وزیر وقت انگلیس گفته بود؛

تا قرآن در میان مسلمین است ما با مشکل مواجه هستیم – اینک هم می گویند؛

تا تاسوعا و عاشورا برقرار است ما مشکل داریم و باید این ها را کم رنگ کنیم و به تدریج از رونق بیاندازیم –

که قدم اولش همین است که با زمینه سازی و لابی صهیونیستی – عربی – انگلیسی در فیفا به گونه ای برنامه ریزی شود که دقیقاً جام جهانی برنامه مسابقه را در سرزمین ایران در ایام عزاداری آن هم شب عاشورا اجرا کنند و آقای مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با کمال تاسف، بدون توجه به افکار عمومی و مقدسات کشور و انظار علماء و مراجع و مقام معظم رهبری از برنامه ریزی فدراسیون فوتبال تبعیت کرده و الزاماً مسابقات را در بیستم مهرماه مطابق با شب عاشورای حسینی برگزار می کنند که البته ایشان برای دلخوشی و خالی نبودن عریضه گفته اند – پیش از آغاز مسابقه، مراسم عاشورای حسینی را با حضور مداحان برگزار می کنند

جای تاسف است که مسؤلین یک وزارتخانه نظام ولائی اهلبیت رسول الله، سالگرد و بزرگداشت بزرگترین حادثه تاریخ بشریت را که به نام ایران اسلامی ثبت و اعتلا بخشید، تا این اندازه دست کم بگیرند!

و شگفت آنکه چگونه به خود اجازه داده اید که چنین اقدام زیان بار و خطرناکی را انجام بدهید و ارزش حیاتی ملتی را به ثمن بخس بفروشید؟!

آیا این آقایان، بصیرت خود را از دست داده و ناخودآگاه در مسیر دشمن حرکت می کنند؟! و یا دانسته، مقدسات ملت و انقلاب را مورد ملعبه قرار داده اند؟!

آیا نمی دانید تاسوعا – عاشورا و شب آن چه موقعیت حساسی در حادثه کربلا که تاریخ ملت و انقلاب ما به آن گره خورده، دارد؟!

امام صادق علیه السلام فرمود – تاسوعا یوم حصر فیه الحسین – در این شب، حسین و یارانش در محاصره تنگاتنگ دشمن قرار گرفته و عرصه را بر اهلبیت چنان کردند که تمام راه ها بر آن ها بسته شده بود.

آیا شما فکر نمی کنید با این اقدامتان در سالگرد این شب و روز دلخراش که معمولاً احساسات و عواطف پیروان مکتب اهلبیت در همدردی با حضرت بقیه الله به اوج خود می رسد؛ سدّ راه این مراسم شده و مردم را از راه اهلبیت به مسیر دلخواه آمریکا و انگلیس و صهیونیست هدایت می کنید؟!

و عده ای را در استادیوم و انبوهی را در خانه ها مشغول تماشای مسابقه از طریق تلویزیون کرده و باعث خلوت شدن مساجد و حسینه ها و تکایا شده!

مسؤلین ذی ربط توجه داشته باشند؛

 یا آن را تعطیل کنید و از فیفا تبعیت نکنید و دل امام زمان را به درد نیاورید و قلوب پیامبر و علی و فاطمه و اهلبیت را نشکنید!

 یا تاریخ آن را تغییر دهید و دنیای مادی و سیاسی زودگذر را بر آخرت و خون شهدا و ارزش های معنوی ترجیح ندهید که خوش فرجام نخواهد بود!

والسلام

سید هاشم بطحائی گلپایگانی

 ۳۰ شهریور۱۳۹۵