چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

انتقاد تند و صریح معظم له از روزنامه آسمان

بسم الله الرحمن الرحیم

 بیدارباش

چه زیبا فرموده است امام علی علیه السلام: الانسان اعداء ما جهلوا – بشر، دشمن آن چیزی می شود که نمی داند و نمی فهمد.

دو بار است که از طرف ملّیون با نصّ قرآن مجید که می فرماید – ولکم فی القصاص حیات یا اولی الاباب ( سوره مبارکه بقره/۱۷۹ ) – مخالفت و دهان کجی می شود و آن را غیر انسانی اعلان می کنند.

اولاً، انکار آیات محکمات الهی که از ضروریات اسلام و مسلمین است از نظر حقوق کیفری ارتداد می باشد و منکر آن نیز مرتد فطری و محکوم می باشد.

ثانیاً، حسن نزیه که در زمان حضرت امام علیه الرحمه این را اظهار کرد، تودهانی خورد و اینک نویسنده روزنامه آسمان، نیم خورده او را نشخوار می کند و به دلیل بی سوادی و ناآگاهی از مسائل حقوقی آن را به استهزاء می کشند و با آن دشمنی می کنند غافل از آن که این قانون، بیانگر حکم حقوقی انسانی است زیرا قصاص در رابطه با قتل عمد است و این اولیاء مقتول هستند که در این باره باید تصمیم بگیرند و از نظر قرآن کریم نیز دعوت به عفو می شود مع ذلک اولیاء مقتول را مجبور به عفو نمی کند و آن ها را در احقاق حق خودشان آزاد می گذارد ( که اگر خواستند قصاص می کنند و اگر نخواستند، دیه بگیرند یا عفو کنند ) لذا قصاص، حکم حق الناسی است که این بیچاره ها آن را نمی دانند و ندانسته، دشمنی می کنند.

ثالثاً، اگر قانون از مقتولین حمایت نکند و قاتلین را به حال خود بگذارد آیا دیگر هیچ ضعیفی می تواند احساس امنیت کند چراکه شعار – بیا قوی شو اگر راحت جهان طلبی ؛ که در نظام قُلدر مآبان، ضعیف پایمال است – فرهنگ چاقوکشان می شود!

زهی تأسف که این ها خود را سیاستمدار و صاحب قلم نیز معرفی می کنند و چنین حرف های غیرانسانی و جنگ مآبی را شعار خود قرار می دهند.

رابعاً، آیا محکوم کردن حکم حقوقی قصاص و دفاع از قاتل و نادیده گرفتن حق مقتول مظلوم و خانواده وی، این امر انسانی است! لیکن دفاع از مقتول و خانواده وی و امنیت جامعه، یک امر غیرانسانی است؟ زهی کج اندیشی!

امید است این ناآگاهان غرب زده و غرب گرا به خود آمده و با مطالعه و علم آموزی، سر عقل آیند وحرف های نامربوط نزنند و خود و جامعه اسلامی را به زحمت نیاندازند. والسلام /سید هاشم بطحائی گلپایگانی