سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
   

بیانیه حضرت آیت الله بطحائی گلپایگانی در خصوص مذکرات هسته ای ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

هشدار سیاسی قرآن کریم به تیم مذاکره کننده ایران و ( ۱+۵ )

وَلَن تَرضى عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدى وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ ( بقره/۱۲۰ ) ای پیامبر، یهود ومسیحیت حرف های تو را نمی پسندند و قبول ندارند مگر تو تابع آن ها شوی بگو هدایت الهی تنها هدایت است و اگر از خواسته ی آن ها پس از آنکه آن ها را شناختی پیروی کنی از ولایت خدا خارج شده و یاری نخواهی شد.

هر چند مخاطب نزولی آیه شریفه، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است لکن این خطی مشی است که خداوند متعال برای پیروان قرآن تا قیامت مشخص نموده. امروز ما مخاطب این هشدار می باشیم و ملاحظه می گردد که ۱+۵ ترکیبی از یهود و مسیحیت است که سرسختانه و مزورانه چند سال است تیم مذاکره کننده ایران را به تمسخر گرفته و حتی یک گام به جلو برنداشته است و می کوشد با گرفتن زمان و کج دار و مریز شما را خسته کند و نهایتاً امتیاز بگیرد که قهراً پیروز شدن است و از ولایت الهی و نصرت پروردگار که اساس علت محدثه و مبقیه این انقلاب است شما را محروم کند. این ها جز منطق زور و تزویر چیز دیگر ندارند و شما به پیروی از قرآن باید بگویید که – تنها هدایت الهی یعنی نداشتن تسلیحات کشتار جمعی مرام ما است – که می گویید اما آن ها حرف خود را می زنند و کوتاه هم نخواهند آمد چنانکه قرآن با نفی ابد ماهیت آن ها را بر ملا می کند و از عناد این ها همین بس که انتخابات سوریه که دمکراسی ترین انتخابات دنیا است و جناب بشّار با ۸۸٫۷ % رأیی که به خود اختصاص داد، آن را مسخره و نامشروع و توهین به ملتی که رأی داده معرفی می کنند. آیا از این ها انتظار توافق دارید! حاشا و کلّا!

خود را معطل نکنید و بیش از این هزینه مالی و حیثیتی صرف نکنید و قاطعانه بگویید – ان هدی الله هو الهدی– و از دستورالعمل سوره مبارکه کافرون پیروی نمایید که – قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ-

نه شما حرف ما را که می گوییم دنبال ساخت بمب نیستیم قبول دارید و نه ما حرف های شما را مبنی بر تعطیلی تأسیسات صلح آمیز هسته ای قبول داریم پس شما جای خود و ما هم جای خود.

لذا مذاکره بی ثمر و فرساینده نخواهیم داشت که عزت انقلاب و ملت در این هشدار قرآن است و هنگامی که شما را به فرمان قرآن جدّی تلقی کردند به ناچار کوتاه خواهند آمد همان طور که یهود و نصاری با پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله کوتاه آمدند. گوش به فرمان قرآن باشید تا ضرر نبینید و پشیمان نشوید که پشیمانی سودی ندارد.

والسلام

سید هاشم بطحائی گلپایگانی

۱۷/۳/۱۳۹۳