جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

جدیدترین اثر نوشتاری حضرت آیت الله بطحائی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه)

◽️◽️جدیدترین اثر نوشتاری حضرت آیت الله بطحائی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) تحت عنوان “منشور حکمرانی در حکومت اسلامی مطابق با سیره امام علی علیه السلام” به همت نشر میزان از چاپ خارج شد..

◾️این اثر در تاریخ ۱۵دی۹۸ توسط آن فقید سعید  به روح مطهر سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس و شهدای همراهشان هدیه گردید.. 

مروری کوتاه بر کتاب «منشور حکمرانی در حکومت اسلامی مطابق با سیره امام علی علیه السلام»:

قرار بر این بود که نام کتاب مذکور با عنوان «علی سرآمد صحاب» به چاپ برسد ولی به دلیل محوریت کتاب بر اساس مبانی حکومت وحکمرانی با عنوان «منشور حکمرانی در حکومت اسلامی مطابق با سیره امام علی علیه السلام» به چاپ رسید..

در این نوشته به بیان خصوصیات رهبران الهی و غیرالهی، افضلیت حضرت علی بن ابی طالب امیرالمومنین و جایگاه آن حضرت نزد رسولگرامی اسلام از منابع معتبر اهل سنت و نیز ناگزیری جامعه به داشتن رهبر و همچنین نقش علما و دانشمندان در تحکیم حکومت واصلاح امور و نیز لزوم در دسترس بودن مسئولین جهت ارتباط عموم‌مردم با آن ها پرداخته شده است..

همچنین به یکی از مناظرات آیت الله بطحائی گلپایگانی (اعلی الله مقامه الشریف) با سعودی های وهابی در سال ۶۵ در مکه پرداخته و در نهایت  به تطبیق بینش حکیمانه و ژرفنگرانه امام بر حق و بی نظیر بشریت در خصوص ایران اسلامی و امریکا و انگلیس مکار پرداخته شده است..

📿 با ذکر صلوات جهت شادی ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و مرجع فقید سعید‌ حضرت آیت الله بطحائی گلپایگانی (قدّس الله سرّه)