جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
   

حضرت آیت‌الله بطحائی گلپایگانی: فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه فقدان ایشان ضایعه جبران‌ناپذیر است، گفت: هرکسی به‌سادگی به این مقامات نمی‌رسد سال‌ها تجربه، استعداد و سلامت نفسانی و لیاقت خانوادگی می‌خواهد تا در مسیر زندگی لیاقت‌های خود را آن‌گونه که باید بروز دهد.

آیت‌الله سید هاشم بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، بابیان اینکه شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دارای ابعاد مختلفی است اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی از نظر علمی فقیه، مفسر و از نظر علوم حوزوی دارای مقام اجتهاد و فقاهت بودند.

عضو خبرگان رهبری افزود: ازنظر سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مؤسسان و یکی از افرادی است که در نقشه انقلاب و تأسیس آن، با همراهی شهید بهشتی و مقام معظم رهبری با رهبری امام راحل نقش بسیار مهم و مؤثری داشت.

وی بابیان اینکه ایشان ازنظر مدیریتی کم‌نظیر یا بی‌نظیر بودند، گفت: در منصب اداره جنگ در زمانی که انقلاب تازه‌پا گرفته بود و نیروهای نظامی و ارتش نیمه منحل بودند و نیروهای سپاه تازه در حال پا گرفتن بود آقای هاشمی توانستند این دوران را به نحو احسن اداره کنند.

آیت‌الله بطحایی بابیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در منصب ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز بی‌نظیر بود، گفت: هرکسی به‌سادگی به این مقامات نمی‌رسد سال‌ها تجربه، استعداد و سلامت نفسانی و لیاقت خانوادگی می‌خواهد تا در مسیر زندگی لیاقت‌های خود را آن‌گونه بروز دهد که یک سیاست‌مدار باهوش و بین‌المللی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ازنظر سیاست داخلی و خارجی دنیا ایشان را به‌عنوان یک سیاست‌مدار باهوش و معتدل می‌شناختند، در فقدان ایشان نیز او را به‌عنوان یک سیاست‌مدار مقتدر و باهوش می‌شناسند.

آیت‌الله بطحایی بابیان اینکه فقدان ایشان ضایعه جبران‌ناپذیر است، گفت: دشمن به دنبال آن است زمانی که یک عنصر مؤثری را در انقلاب اسلامی می‌بیند ابتدا شخصیت کشی و سپس شخص کشی کند.

وی افزود: امید است شخصیت‌هایی که خدمت گذار به‌نظام و مملکت هستند دست از شایعه‌پراکنی علیه شخصیت‌های بی‌نظیر انقلاب بردارند ­۲۰ دی ۱۳۹۵