جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
   

حضرت آیت‌الله بطحایی در گفت‌وگو با تسنیم: تفرقه‌افکنی میان مسلمانان، تبعیت از شیعه انگلیسی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است،گفت: هرکسی که این اختلاف‌افکنی را بپذیرد شیعه انگلیس و استعمار است.

آیت‌الله سید هاشم بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، بابیان اینکه سنت، برنامه زندگی و تشیع پیروی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) است، اظهار داشت: همان‌طوری که  قرآن کریم حضرت ابراهیم(علیه السلام) را ازجمله پیروان حضرت نوح بیان کرده حاکی از آن است که ازجمله شیعیان حضرت نوح(علیه السلام)، حضرت ابراهیم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سو استفاده دشمن از دو واژه سنی و شیعه گفت: دشمن به‌دنبال آن است که بگوید آن‌هایی که دنباله‌رو اهل‌بیت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) هستند و آن‌هایی که با اهل‌بیت پیغمبر اسلام نیستند اهل تسنن هستند.

وی افزود: این مسئله منشأ اختلافی بود که استعمار پیر انگلیس این روباه مزور از این اختلاف لفظی به اختلاف اجتماعی و اختلاف سیاسی دامن زد.

آیت‌الله بطحایی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است،خاطرنشان کرد: هرکسی که این اختلاف‌افکنی را بپذیرد شیعه انگلیس و استعمار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حفظ وحدت میان مسلمانان گفت: افراد نادان  و مزدور حرف استعمار پیر انگلیس، آمریکا و اسرائیل را قبول کرده و گروه دولت اسلامی عراق و شام که داعش بود را به وجود آوردند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دست به تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی می‌زنند امت استعمار پیر و مثلث امریکا، اسرائیل و انگلیس هستند.

آیت‌الله بطحایی با تأکید بر بصیرت افزایی میان مسلمانان گفت: با بصیرت افزایی و وحدت خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم – ۲۵ آذر ۱۳۹۵