پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

روزنامه وطن امروز/حضرت آیت‌الله بطحایی: زندگی در قم بدون هیچ مشکلی در جریان است

عضو مجلس خبرگان درباره آخرین وضعیت شهر قم گفت: زندگی در این شهر خیلی عادی در جریان است و مردم علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و عمل به توصیه‌های خودمراقبتی برای حفظ سلامتی، در حال انجام امور روز‌مره‌شان هستند.
آیت‌الله سیدهاشم بطحایی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»، ضمن تشکر و تقدیر از پرسنل زحمتکش و ایثارگر شبکه بهداشت، پزشکان و پرستاران فداکار و باگذشت که شبانه‌روز در حال انجام خدمات به بیماران سراسر کشور هستند، گفت: با وجود زحمات بی‌وقفه وزیر بهداشت در تسهیل امور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اما اظهارات وی درباره بانی بودن یک تاجر قمی در شیوع ویروس کرونا شایسته نبود، چرا که به قول پزشکان ویروس‌ها معمولا پراکنده‌اند و تاجر قمی برای تجارت و واردات ویروس به چین سفر نکرده است. وی با انتقاد شدید از برخی اظهارنظرهای غلط درباره قرنطینه کردن شهر قم به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا گفت: چنین اظهاراتی بی‌معنی و به دور از سیاست است، چرا که ویروس کرونا خیلی از شهرهای کشور را در برگرفته است و البته نباید از آن ترسید، بلکه به جای استرس و اضطراب باید گوش به فرامین پزشکی و بهداشتی برای جلوگیری از این بیماری داد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: نباید به دلیل ویروس کرونا که مانند ویروس آنفلوآنزاست، اینقدر در جامعه رعب و وحشت ایجاد و مانور داده شود. البته برای چندمین بار به مردم توصیه می‌کنم نکات بهداشتی و خودمراقبتی همیشه و در هر حال رعایت شود اما نه تا جایی که مسأله از سوی برخی طوری بزرگ شود که زمینه احتکار ماسک و مواد ضدعفونی و بهداشتی برای عده‌ای سودجو مهیا شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بزرگنمایی یک بیماری که تلفات یک تا ۲ درصدی دارد، آن هم برای افرادی که زمینه بیماری دارند، فقط بذر ناامیدی و ترس را در دل مردم در حالی که برای رهایی از امراض باید ضمن رعایت بهداشت، همیشه برای سلامت و تندرستی بر خدا توکل شود. آیت‌الله بطحایی بار دیگر از پرسنل زحمتکش وزارت بهداشت و عوامل مرتبط در ارائه خدمات شبانه‌روزی در مراکز درمانی به مردم تقدیر کرد و افزود: مردم شریف قم در وضعیت عادی قرار دارند و همچون ماه‌های گذشته امورات روز‌مره خود را انجام می‌دهند. همه جا باز است جز مراکز آموزشی-۸اسفند۹۸