سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
   

حضرت آیت الله بطحائی در دیدار مسئولین و جمعی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی: دولت به جای خرج های غیر لازم وضعیت اقتصادی مردم را سر و سامان دهد

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان گفت: دولت به جای این که پول و سرمایه را در موارد غیر لازم خرج کند باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم اختصاص دهد؛ گزینه های روی میز و زیر میز دشمن هم غلطی بیش نیست و ملت و نیروهای مسلح استوار و آماده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در دیدار جمعی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان گفت: خوشبختانه در زمانی زندگی می کنیم که در نظام و دولت حقه قرار داریم.

وی افزود: در گذشته نمی گذاشتند که ملت ما آرمان های دینی و اعتقادی خود را متبلور کند و جامعه را در عادات بدوی و مسائلی همچون نماز و روزه محدود کرده بودند، اگر مردم می خواستند بیش از این کاری کنند مسأله سیاسی می شد و مشکلاتی به وجود می آمد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که از هبوط آدم تا حال چنین اتفاقی همانند انقلاب اسلامی رخ نداده بود و پیامبران در ناکامی از دنیا رفتند، اظهار داشت: ائمه طاهرین(علیهم السلام) هم یار نداشتند اما در این زمان زمینه فراهم شد و ملت با نجابت و شرافت ایران با ندای یکی از نوادگان پیامبر یعنی حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی و تجلیل از خدمات آن مرحوم ادامه داد: امروز رهبر معظم انقلاب به فضل الهی و با کمک مردم این انقلاب اسلامی عظیم را به پیش می برند، ملت ایران در این قریب به ۴۰ سال با وجود تمام مشکلات و سختی ها پای انقلاب ایستادند.

آیت الله بطحائی با بیان این که تبلیغات انحراف کننده سراسر زندگی امروز را فرا گرفته است، ابراز داشت: ما امروز در محاصره رسانه های انحرافی دنیا هستیم و دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران و آرمان ها و اعتقادات آن بسیج شده است.

وی عنوان کرد: هرجا ایمان انسان ثابت باشد پیروزی و موفقیت حاصل می شود، انسان ها دارای سه بعد پنداری، گفتاری و رفتاری هستند که در همه زمینه ها باید بر اساس ایمان و دستورات الهی حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول این ۴۰ سال همواره خود را در روزهای بسیار حساس نشان دادند و نمونه آن همین چند روز و ماجرای فوت آیت الله هاشمی است، با وجود این که جو ناجوری علیه ایشان وجود داشت اما به فرمایش رهبری ملت ایران همواره کار را به موقع و درست انجام می دهند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا، حیله گر پیر انگلیس و مستکبران به طرق مختلف سعی می کنند که به ایران بازگردند اما دیوارهای پولادین ایمان و اعتقاد ملت استوار ایران این اجازه را به آنها نمی دهد، البته این گونه نیست که فکر کنیم هیچ اتفاقی نمی افتد و می توانیم راحت بنشینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما باید امانت را حفظ و به دست آیندگان بسپاریم، گفت: انقلاب کردن مشکل است اما نگه داشتن انقلاب بسیار مشکل تر خواهد بود، امروز دشمن در کمین جوانان و جامعه قرار دارد تا به آنها به ویژه در زمینه اخلاقی، اعتقادی، عفت و حجاب ضربه بزند.

وی افزود: دشمنان می خواهند کاری کنند که مردم در دینداری سبک باشند؛ ماهواره های وهابیت که یک مسلک انحرافی بوده و مایه ننگ اسلام شده است به دستور اربابان آن ها بر سرزمین ما سوار است تا ایجاد مشکل کنند.

آیت الله بطحائی با بیان این که امروز افزون بر وظیفه شخصی در زمینه سیاسی و اجتماعی مسؤولیت داریم، اظهار داشت: سیاست به معنای خدعه و نیرنگ نبوده بلکه به معنای مدیریت صحیح است، سیاست یعنی کار بازدهی ایده آل داشته باشد.

وی ادامه داد: ملت ایران برای برقراری اسلام و حفظ انقلاب هزینه ها داده و باز هم هزینه می دهد، یکی از علائم ایمان ایمان، پایداری و ثبات در عقیده است تا خناسان نتوانند نفوذ کنند، این خناسان امروزه فقط ایجاد یأس می کنند و می گویند انقلاب چه فایده ای داشته و چه کاری کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که رژیم ستمشاهی مملکت را قبضه کرده بود و ثروت مردم و مملکت را به خارج می برد، ابراز داشت: صداوسیما باید برنامه های مفصلی برای تبیین شرایط قبل و بعد از انقلاب داشته باشد تا همه بدانند وضعیت بعد از انقلاب با پیس از انقلاب چه تفاوتی دارد، امروز قابل مقایسه با آن زمان نیست.

وی عنوان کرد: مشکلاتی وجود دارد که بخشی مربوط به خودمان است و اگر به نیاز زندگی بسنده کنیم برخی از مشکلات حل خواهد شد، از سوی دیگر مسؤولان وظیفه دارند مشکلات مردم را حل کنند و اولویت را به زندگی آنها بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: دولت به جای این که پول و سرمایه را در موارد غیر لازم خرج کند باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم اختصاص دهد؛ گزینه های روی میز و زیر میز دشمن هم غلطی بیش نیست و ملت و نیروهای مسلح استوار و آماده هستند.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید کار کنند تا آسیبی به انقلاب وارد نشود، ملت همیشه در صحنه حاضر است و دولت و مسؤولان باید کار کنند و در مسیر انقلاب ثبات قدم داشته باشند-۲۶دی۱۳۹۵