جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

حضرت آیت الله بطحایی گلپایگانی در مصاحبه ای با خبرگزاری شبستان تصریح کرد – واردات حتی اگر مفت هم باشد به عزت و اقتدار کشور لطمه می زند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری:

واردات حتی اگر مفت هم باشد به عزت و اقتدار کشور لطمه می زند

خبرگزاری شبستان: آیت الله بطحایی گفت: واردات حتی اگر مفت هم باشد به عزت و اقتدار کشور لطمه می زند زیرا دشمن برای ما دانه می ریزد و این دانه مجانی نیست و در زیر آن دامی است و به نقطه ای می رسد که ما را از خودکفایی در فعالیت های اقتصادی باز می دارد.

آیت الله بطحایی، عضو مجلس خبرگان در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد ارزیابی از عملکرد دولت گفت: دولت یازدهم از متانت و وقار برخوردار است. رییس جمهور، معاونان و وزرا انصافا افرادی باتجربه و باشخصیت و متانت هستند و اقدامات خوبی انجام داده و ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به حل بن بست در سیاست روابط خارجی ایران با کشورهای خارجی اظهار کرد: دولت یازدهم بن بستی را به طور خاص میان ایران و به طور خاص غرب و آمریکای بدقول و بدسابقه بود، باز کردند و به نقطه ای رسیدند گرچه تمام آرمان ها و آرزوهای دولت و ملت ایران نرسیدند اما بالاخره حداقل در میان شش کشور پرمدعا، زورگو که حاضر نبودند ملت و دولت ایران را به عنوان یک ملت بشناسند ناگزیر پای میز مذاکره نشستند و فروتنی کردند و بخشی از حقوق ملت ایران را که به هیچ وجه حاضر نبودند در گذشته بپذیرند قبول کردند و این یکی از نقاط مثبت دولت یازدهم است.

عضو مجلس خبرگان در مورد کارکرد دولت در حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این دولت قیمت نفت به شدت افت کرد که شاید از نظر تولید صرف نکند اما به ناچار دولت باید این چرخه اقتصاد را بچرخاند.

وی با بیان اینکه قیمت نفت در دولت گذشته ۱۳۰ دلار تا ۱۴۰ دلار بوده است، تصریح کرد: قیمت نفت در این دولت به جایی رسید که حتی به نظر می رسد تولید آن نیز صرف نمی کند اما با تمام این مشکلات دولت توانست این کشور را به جمعیت ۸۰ میلیونی برساند و چرخه اقتصاد را بچرخاند.

آیت الله بطحایی با بیان اینکه دولت می توانست بهتر از این کار کند، یادآور شد: منابع درآمدی کشور ما از آب گرفته تا ترانزیت بسیار زیاد هستند، از نفت، گاز، منابع معدنی همگی می توانند منبع درآمد دولت باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی خودکفایی مطلق در ابعاد مختلف اقتصادی که اعم از کشاورزی، صنعتی، بهداشتی، هنری و بخش های مختلف است که می تواند چرخ اقتصاد کشور را به طور خودکفا بچرخاند.

آیت الله بطحایی تصریح کرد: متاسفانه هنوز دیدگاه هایی وجود دارد که چشم خود را به بیرون دوخته اند و اعتقاد به واردات دارند. واردات حتی اگر مفت هم باشد به عزت و اقتدار کشور لطمه می زند زیرا دشمن برای امروز برای ما دانه می ریزد و این دانه امروز مجانی نیست و در زیر آن دامی است و به نقطه ای می رسد که ما را از خودکفایی در فعالیت های اقتصادی باز می دارد و به نقطه ای می رساند که ما صددرصد واردکننده می شویم، در این صورت است که ما در دام آنها افتاده ایم و واردات را به قیمت جان مان به ما خواهند داد.

وی ادامه داد: برخی عنوان می کنند برخی تولیدات مانند البسه یا برخی مواد تغذیه ای به صرفه است که از خارج وارد شود اما متوجه نیستند که هیچ گاه دشمن دلش برای ما نسوخته است بلکه درصدد آن است که استقلال نسبی ای را که تاکنون کسب کرده ایم و دیگران را نیز به طمع انداخته است از دست ما بگیرند و به ما پیشنهاد می کند ممکن است شکر مجانی و یا مواد غذایی رایگان در اختیار ما قرار دهد در حالی که اهدای این امتیازات موجب از کار افتادن چرخه تولید در داخل کشور است.

عضو مجلس خبرگان یادآور شد: دولت باید موضوع اقتصاد را با جدیت دنبال کند همان گونه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. ۱۳ شهریور ۱۳۹۵