جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

خبرگزاری ایسنا – در انتخاب رئیس مجلس خبرگان باید از تاریخ عبرت بگیریم

خبرگزاری ایسنا – آیت‌الله دکتر بطحایی:

در انتخاب رئیس مجلس خبرگان باید از تاریخ عبرت بگیریم.

منتتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان با بیان اینکه در انتخاب رئیس مجلس خبرگان باید از تاریخ عبرت بگیریم گفت: آنهایی که در گذشته بر خط منافع شخصی و جناحی حرکت کردند، نه تنها سودی نبردند، بلکه خسران دنیا و آخرت نیز نصیبشان شد و وظیفه ماست که در انتخابمان رضایت خدا را در نظر بگیریم.

آیت‌ الله سید هاشم بطحایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در انتخاب ریاست مجلس خبرگان باید معیارهای اسلامی مورد توجه و تاکید قرار گیرد، اظهار کرد: ما باید با در نظر گرفتن رضایت خدا و با توجه به سوگندنامه‌ مجلس خبرگان و وفاداری به انقلاب، اسلام و خون شهدا و با دوری گزینی از حب و بغض‌ها، ریاست مجلس خبرگان را انتخاب کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما باید از تاریخ عبرت بگیریم؛ آنهایی که در گذشته بر خط منافع جناحی و شخصی حرکت کردند، نه تنها سودی نبردند، بلکه خسران دنیا و آخرت نصیبشان شد که این عاقبت باید برای ما عبرت شود و با مسئولیت‌پذیری دست به انتخاب رئیس خبرگان بزنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌ها ومعیارهای رئیس مجلس خبرگان گفت: عالم بودن، اشراف داشتن بر اوضاع و احوال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و نیز آگاهی از شرایط کشور در سیاست خارجی در کنار برخورداری از صراحت لهجه و بیان از جمله معیارها و ویژگی‌هایی است که لازم است در انتخاب رئیس مجلس خبرگان در نظر گرفته شود.

بطحایی در پایان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس خبرگان باید به سوگند و عهد خود با مردم وفادار باشند، افزود: اعضای خبرگان باید از حب و بغض‌ها دوری کرده و کسی را انتخاب کنند که ویژگی‌ها و معیارهای لازم را داشته باشد. ۲ خرداد ۱۳۹۵