جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
   

خبرگزاری رسا / غرب و نگاه ابزاری به زن

حجت الاسلام بطحایی گفت: غربی ها به علت مسلح بودن به امکانت تبلیغاتی، به گونه ای فضاسازی می کنند که جنایات نظام منحرف غربی علیه جایگاه زنان را می پوشانند.

حجت الاسلام سید محمدمهدی بطحائی گلپایگانی مقرر کتاب جلوه ای از نهج البلاغه در موضوع جایگاه زن در فرهنگ غرب به خبرنگارسرویس فرهنگی و‌ اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: خداوند متعال در آیه یک سوره مبارکه نساء می فرماید: یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِیخَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَهٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَاتمام انسان ها را از نفس واحد آفریده ایم، یعنی زن و مرد دارای وحدت در آفرینش هستند کهاشاره به عدم برتری از لحاظ جنسیت در برابر یکدیگر است.

وی با توجه به جایگاه زن در نظام و ایدئولوژی غربی بیان کرد: از آنجایی که صاحبان ایدئولوژی در غرب کسانی هستند که مقام مُلکی وبعد دنیایی آن ها مغلوب و جولانگاه شیاطین شده است، در نتیجه دیدگاه آن ها نسبت به جایگاه زن یک مبنای ضد بشری و دوری جستناز رستگاری بشر می باشد.

حجت الاسلام بطحائی مبتنی بر جایگاه مبتذل زنان در غرب افزود: همانطور که در زمان جاهلیت اُولی، رسم و فرهنگ غلطی به عنوانتبرّج در جامعه رواج داشت بدین صورت که زنان، زیبایی و زینت های خودشان را آشکار می کردند امروزه نیز، این فرهنگ منحوط درنظام و دنیای غرب وجود دارد لکن به شیوه مدرن.

مقرر کتاب جلوه ای از نهج البلاغه با توجه به عملکرد غرب در رابطه فطرت زن اظهار داشت: نظر غرب به زن یک نگاه فاسد، گمراه کننده،غلط و منحوط است چراکه زنان را وسیله ای برای رسیدن به خواسته های شیطانی و غیراخلاقی می دانند و فساد در نظام غرب نسبت بهزنان به گونه ای فاحش است که جیمی کارتر رئیس جمهور سال ۱۹۷۷ آمریکا در کتاب تقاضایی برای اقدام جایگاه زنان در حکومتآمریکا را به خوبی بیان کرده و از تجاوزات وحشیانه جنسی در جامعه غرب و خرید و فروش هزاران دختر در هر سال به عنوان بردهجنسی پرده برداشته است.

وی در گفتگو با به خبرنگار سرویس فرهنگی و‌ اجتماعی خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: غربی ها به علت مسلح بودن به امکانت تبلیغاتی،به گونه ای فضاسازی می کنند که جنایات نظام منحوط غربی علیه جایگاه زنان را می پوشانند و در نهایت در راستای رسیدن بهاهدافشان که تخریب انسانیت و تحت شعاع قرار دادن بنیاد خانواده است تلاش می کنند در حالی که دنیای اسلام، نگاهی کرامت بخشو استقلال دهنده به هویت و شخصیت زنان دارد. / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

لینک خبر: