جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

خبرگزاری فارس – بحث شورایی‌شدن رهبری مطرح نیست

آیت‌الله بطحائی‌گلپایگانی در پاسخ به فارس:

بحث شورایی‌شدن رهبری مطرح نیست/ به هیچ کسی وابستگی ندارم

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان گفت: اصل بر انتخاب رهبری واحد است و هیچکس بر این شکی ندارد بنابراین بحث شورایی شدن‌رهبری مطرح نیست اما از باب ضرورت گفته می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری عصر امروز (شنبه) طی نشست خبری اظهار داشت:‌ انقلاب اسلامی ایران در این برهه از زمان موهبتی الهی بود و ملت ایران کاری کرد که در طول تاریخ بی‌نظیر و شگفت‌انگیز قلمداد می‌شود.

وی افزود: با وحدت امام و امت و امام مورد وثوق، فقیه، فیلسوف، عارف، جهانبین، دوراندیش و با اراده کاری صورت گرفت که به معجزه بیشتر نزدیک بود و این اتفاق در زمان هیچ یک از امامان معصوم اتفاق نیفتاد که اینگونه ملتش وفاداری و پایداری کنند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی برخاسته از مردم و با محتوای دینی است که قانون اساسی آن نشأت گرفته از قرآن، سنت پیغمبر و اهل بیت بود که چنین نظامی برای مثلثان تزویر زور و زر غیرقابل پذیرش بود.

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی به انتخابات هفتم اسفند ماه اشاره کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که امروز رسانه‌های دشمن به طرق مختلف در صدد تفرقه‌افکنی هستند و بنا دارند نهادهای مقدس نظام را رویاروی یکدیگر قرار دهند و انگ بزنند.

وی ادامه داد: همانگونه که در امور عبادی گناه معصیت است در امور سیاسی هم اختلاف و تفرقه عذاب جهنم را به دنبال دارد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: همانطور که علت ایجاد انقلاب ایران به رهبری امام صورت گرفت به زعامت مقام معظم رهبری نیز این انقلاب همچنان پویاست و وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده است.

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی خاطرنشان کرد: حتی اقلیت های دینی سرزمین ایران نیز گوش به آمریکایی‌ها، وهابی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌دهند و در این مملکت برادر وطنی یهودی و زرتشتی ما همچون ملت انقلابی در صحنه ایستاده‌اند و چشم طمع دشمنان را کور کرده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب یک امانت است، گفت: این امانت حاصل خون تمام شهدای تاریخ است که می‌خواستند ایران به این نقطه برسد اما این عظمت را ندیدند اما این پیروزی را به وجود آوردند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات هفتم اسفندماه باید بدون سر و صدا، هیاهو، حب و بغض، مسائل و غرض‌های شخصی برگزار شود، گفت: باید انتخابات آتی برای رضای خدا حرمت خون شهدا و شاد کردن قلب امام راحل با مشارکت حداکثری صورت بگیرد.

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نظرتان در مورد بحث شورایی شدن رهبری که توسط برخی‌ها مطرح می‌شود، گفت: ما یک اصل داریم و یک فرع. اصل در نظام ما می‌گوید که هر زمانی امام فقط یکی است. در زمانی که امام حسن امام است امام حسین امام نیست.

وی افزود: ولایت فقیه نیابتی از ولایت بحقه ولی‌الله الاعظم است بنابراین اصل بر تک رهبری است و شرایط هم برای تک رهبری مشخص است.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از امام راحل مجلس خبرگان رهبری به این نتیجه رسید که شایسته‌ترین فرد برای جانشینی امام راحل آیت‌الله سید علی خامنه‌ای است و ایشان نیز این کشتی را از میان امواج خروشان به ساحل نجات رسانده است.

آیت الله بطحائی گلپایگانی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله عمر رهبر معظم انقلاب آنگونه طولانی باشد که نیازی به جانشینی ایشان توسط مجلس خبرگان رهبری نباشد.

وی افزود: البته در کنار این اصل فرعی نیز وجود دارد که اگر خدای ناکرده مقام معظم رهبری نباشد و بعد از صد یا دویست سال برای ایشان اتفاقی بیفتد مجلس خبرگان باید انتخاب کند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر فردی همچون مقام معظم رهبری پیدا شد قطعا اصل بر انتخاب رهبری واحد است و هیچ کسی در این شکی ندارد و قانون اساسی ما نیز همین را می‌گوید.

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی با بیان اینکه تفرقه خواسته دشمن است، گفت: من به هیچکس وابسته نیستم. من دست همه را به گرمی می‌فشارم مگر اینکه افرادی نگاه‌شان بر خلاف قرآن، سیره پیامبر و کلام ائمه اطهار باشد بنابراین مسئله شورای رهبری مطرح نیست اما از باب ضرورت گفته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نام شما به عنوان لیستی به سرلیستی آقای هاشمی درج شده است، گفت: اینکه من با گروه هایی صحبت کرده باشم که نام من را در لیست‌های خود بزنند صحیح نیست اما به هر حال ما ثبت‌نام کردیم و دوستان هم نام ما را در لیست خود اضافه کردند که من از آنها تشکر می‌کنم.