جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
   

در بازدید حضرت آیت الله بطحائی از خبرگزاری فارس – سندسازی بی‌بی‌سی به دلیل نفوذ اندیشه‌‌های امام است.

آیت‌الله سید هاشم بطحائی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس، که مشروح آن در بخش چهارم پرونده «امام انقلابی» منتشر شده است، درباره سند سازی اخیر بی‌بی‌سی اظهار داشت: ۳۰ سال است که می‌خواهند از هر دری وارد ایران شوند و حالا که زر و زور و تزویرشان به بن‌بست رسیده چنین ادعای مسخره‌ای را مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد:  دیروز امام بود و شعار مرگ بر شاه تا در کاخ شاه رفته بود و امروز هر چند امام نیست اما اندیشه‌های امام چون نبضی در پیکره جهان احساس می‌شود و شعار مرگ بر آمریکا تا درب کاخ سیاه (کاخ سفید) رفته است. بنابراین این حرف‌های ناآگاهانه و کودکانه طبیعی است چرا که هر چه روی میز و زیر میز داشتند را برای ساقط کردن نظام انقلاب و اندیشه‌های امام به کار گرفتند و امروز علیه شخصیت مقدس (امام) ادعای دروغین مطرح می‌کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین پیرامون اینکه امام هم با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» موافق بود» اظهار داشت: اینطور نبوده که امام با شعار مرگ بر آمریکا موافق نباشد، شعار مرگ بر آمریکا را امام(ره) مطرح کرده‌اند، چگونه موافق نیست؟ من کاری ندارم چه کسی این را گفته است ولی امام می‌گفت هر دادی دارید بر سر آمریکا بزنید. داد ما چیست؟ همین است.

وی افزود: رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: بعد از من دروغ‌ها به من می‌بندند و فرمود خدا لعنت کند کسانی را که به من دروغ‌هایی را ببندند و به پیغمبر دروغ‌هایی می‌بستند. امام(ره) این مساله را پیش‌بینی کرد که در وصیت‌نامه‌شان هم ذکر کرد که بعد از من دروغ‌هایی به من می‌بندند اگر شما از تلویزیون از دو لب خودم چیزی شنیدید یا در نوشته‌هایم آن هم با امضای خودم نه با امضای جعلی چیزی شنیدید برای من است و اگر غیر از این باشد بدانید به من نسبت داده‌اند. چرا حرف را الان می‌گویند؟ چون الان ایشان نیست که از خودش دفاع کند.

آیت‌الله بطحائی تصریح کرد: شیطان بزرگ را چه کسی مطرح کرد؟ و اینکه هر چه ما سختی می‌کشیم از دست آمریکا است را چه کسی مطرح کرد؟ البته شما نباید توقع داشته باشید وقتی به امام صادق(علیه السلام) تهمت می‌زنند، به امام رضا(علیه السلام) تهمت می‌زنند، به معصومین تهمت می‌زدند، اینها الان بچه‌های آنها و از نسل آنها هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه اسلام آمریکایی این است که شعار باشد ولی عمل نباشد، گفت:اسلام آمریکایی این است که نماز بخوانید و روزه هم بگیرید ولی کاری نداشته باشید که آمریکا بیاید و برود و رابطه داشته باشد، چه اشکالی دارد رابطه هم برقرار باشد و سفارتخانه‌اش هم باز باشد این اسلام آمریکایی است؛ یعنی اسلامی که در آن تظاهر و شعار است ولی عمل در آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحاتی که راه را برای آمریکا باز می کند، اصلاحات نیست افساد است، خاطرنشان کرد: اگر منظور از اصلاحات این است که راه را برای غرب و آمریکا بازکنیم ، این اصلاح نیست، این افساد است. به نظر من باید قبل از وقوع، علاج واقعه کرد و نباید گذاشت کار به‌جاهای باریک کشیده شود.

آیت‌الله بطحائی اضافه کرد: اگر کسی اصلاح‌طلب است، چطور به خودش اجازه می‌دهد نسبت به حسین‌بن‌علی(علیه السلام) که حتی مورد احترام یهودیان و مسیحیان است، حتی آن‌هایی هم که دین و مسلک دارند، جای بسیار تعجب است و واقعاً هم احتیاج به پیگرد قانونی دارد که چرا جسارت میکنید به مردی که اگر سد راه کفر نشده بود ما امروز حیات اسلامی نداشتیم؟! این شخص اگر قصد عوام فریبی داشته است باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهاییت دست پرورده انگلیسی است که ما آن را اَنگَلستان می‌دانیم؛ در مورد دیدار فائزه هاشمی با عناصر فرقه ضاله بهاییت، گفت: خانم فائزه هاشمی باید حرمت خانواده‌شان، حرمت پدر محترمش را نگه می‌داشت و نباید این کار را انجام می‌داد. بله این‌یک کار اشتباه است و کار نادرستی بود و قبلاً هم از من پرسیدند که پدرشان چطور؟ بنده هم گفتم پدرشان باید تذکر بدهند و نبایستی که این کار انجام می‌شد و کار، کار نادرستی است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه آمریکا به دنبال مستعمره کردن ایران است، در مورد دستاوردهای برجام نیز اظهار داشت: به نظر نمی‌آید که تغییراتی در وضع اقتصادی مردم و مشکلات مردم و گرفتاری‌های آن‌ها ایجادشده باشد و چیزی لمس نشده است و باید ببینیم در آینده چه تغییراتی روی می‌دهد.

آیت‌الله بطحائی با بیان اینکه در مورد معیشت مردم اقدامات کمی صورت گرفته است، گفت: مجلس خبرگان دکور نیست و در مورد وضعیت بیکاری و رکود از مسئولان مطالبه‌گری خواهیم داشت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخشی دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قوه قضائیه باید کسانی را که خودشان را سردمداران تِز اصلاحات، می‌دانند احضار کند و بگوییم آقا تِز و مانیفست  اصلاحاتی شما چیست.

وی ادامه داد: باید از آنان سؤال کنند که شما آمدید با یک تیتر بسیار زیبا، یک تابلوی خیلی خوانا به نام  «اصلاحات» حال برنامه شما چیست؟ این به دستگاه قضایی برمی‌گردد که چرا برنامه گروهی را که می‌خواهد فعالیت کند را بررسی نمی‌کند. ۹۵/۰۳/۱۹