چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم – وقف بهترین راه برای جذب خیرین در عرصه ورزش است

در دیدار مدیرکل با استاد عالی حوزه و دانشگاه مطرح شد: وقف بهترین راه برای جذب خیرین در عرصه ورزش است

استاد عالی حوزه و دانشگاه گفت: بهترین راه برای جذب خیرین درعرصه ورزش، در بخش وقف است و وقف در کشور ما یک دولت قوی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به این که بهترین راه برای جذب خیرین درعرصه ورزش، در بخش وقف است و وقف در کشور ما یک دولت قوی است گفت: اصولا در هر نظامی به ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بین هدف و وسیله یک تمایز قابل ملاحظه‌ی ای بوده و هست و نباید وسیله و هدف را بایکدیگر ترکیب کرد.

این استاد برجسته دانشگاه دربیانات خود علاوه بر اهمیت موضوع سلامت به تلاش های گسترده دولت در عرصه ورزش اشاره کرد و افزود: برای پیشبرد مقاصد خود در حوزه ورزش شایسته است به دو عنصر هدف و وسیله توجه شود و باید در نظر داشته باشیم که کل زندگی وسیله است چه دربخش آموزشی، نظامی تجاری، اجتماعی، ورزشی اقتصادی وآن چه مهم است این است که ما وسیله را در راستای هدف هدایت کنیم.

وی در ادامه بابیان این موضوع که ورزش یک وسیله است، و وسیله ای برای تامین سلامتی و سلامتی نیز وسیله ای است برای بندگی کردن، افزود:‌ مسولین باید کاری کنند که هدف را در وسیله نشان بدهند و حال این هدف چیست، هدف این است که ماهمگی میخواییم بندگی خدا را به انجام برسانیم.

آیت الله بطحایی گلپایگانی اشاره کرد: بندگی امل گرای نیست، بندگی واپس گرایی نیست، بندگی تحجر نیست، بندگی این نیست که ما برگردیم و به دوران حجر رو بیاوریم و از ابزار مدرن زندگی استفاده نکنیم.

وی تصریح کرد: جواب به مطالبات بدن که مطالبات زیادی است، مستلزم گناه نیست و انسان می تواند از راهی که خدا تعیین کرده است مطالبات بدنش را به خوبی جواب بدهد و خدای که غرایض را آفریده است آنها را بی پاسخ نیافریده است و خدای که این غرایض مطالباتی را در وجود ما قرار داده مطمئنا آنها را بدون پاسخ نگذاشته است.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به این که به طورکلی همه بشر از نظر نهاد، خدا گرا، حقیقت جو و خوب گرا هستند به ویژه مردم انقلاب ما اعلام کرد:‌ حفظ سلامتی بدن و حفظ حیات در دین ما از اوجب واجبات است و آنجا که سلامتی ممکن است درمعرض خطر باشد اولویت را به حفظ سلامتی باید داد.

منتخب مردم تهران در مجلس پنجم خبرگان مطرح کرد: ورزش به معنی تحرکاتی است که در حقیقیت بدن را از ایستای بازمی دارد و موجب پویایی آن می شود و همانند آب که اگر در یک جا ساکن باشد حتما دچار تغییرات نامطلوبی می شود و شفافیت و زلالی خودش رااز دست می دهد بدن انسان هم از این قاعده مستثنی نیست.

آیت الله بطحایی گلپایگانی بیان داشت:‌ هرکسی که در یک سازمان و تشکیلات دولتی قرار دارد در نقش پیشوا و امام است و اگر مردم در زمینه ورزش ببینند این سازمان و گروه، هدفشان بندگی است و بندگی سرلوح و خط مقدم آنهاست،‌جاذبه ها و حمایت ها زیاد می شود.

وی خاطر نشان کرد‌:‌ فرقی بین نفس عمل خیرین نیست و چه فرق و خصوصیتی وجود دارد در امر مدرسه سازی که شاید در سایر زمینه ها وجود ندارد، چون در امر مدرسه سازی هدف مقصد و سیله ابزاری برای رسیدن شده است.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه اذعان داشت:‌ ورزش امری است ضروری برای تولید و حفظ سلامت و خود سلامت وسیله ای است برای بندگی و تنها راه موفقیت در زندگی،‌اقتصاد، ارتش، ورزش و سایر عرصه ها این است که نباید وسیله را با هدف قاطی کرد و باید در راستای هدف به وسیله پرداخته شود.

آیت الله بطحایی گلپایگانی اطلاع داد: بهترین راه جذب مردم و گرایش های مردمی زمانی است که مردم متوجه شوند این مجموعه بدنبال تربیت بدنی و تربیت روحی وروانی است و در این سازمان هدف بندگی است مطمئنا شاهد کمک ها و حمایت ها خواهیم بود.

وی در ادامه بیان داشت:‌ صدا و سیما در این که ورزش چه جایگاه‌ی دارد و در کسب سلامتی هم از نظر عملی و هم از نظر تئوری لزومش ضروری تلقی شودنقش موثری دارد و در مباحث تئوری و این که ورزش چه جایگاهی در سلامت روحی و جسمی جامعه دارد و جوانان زمانی که در ورزش ورود می کنند از کجروی و انحرافات به دور خواهند بود در دولت مطرح و بحث شود.

منتخب مردم تهران در مجلس پنجم خبرگاندر خصوص این که چراخیرین در ساخت مدرسه پیشگام هستند، ابراز کرد:‌ چون جایگاه مدرسه سازی و آموزش و پرورش در جامعه خوب جا افتاده و از لحاظ عملی بازدهی دارد، لذا خیرین اقدام به این کار می کنند.

همچنین از سوی مدیرکل در دیدار با آیت الله بطحائی گلپایگانی عنوان شد: توصیه به خیرین جهت تکمیل پروژه های ورزشی

مدیر کل ورزش و جوانان در دیدار با آیت الله بطحائی گلپایگانی گفت:‌ برای ورود بخش خصوصی در تکمیل پروژه های ورزشی گام های خوبی برداشته شده است اما ناکافی است واز این فرصت بهره برداری کامل به انجام نرسیده است و لذا خواهشمندیم برای خیرین ودلسوزان جامعه و جوانان  توصیه های لازم را در زمینه ورود به این امر را داشته باشید که بتوان از ظرفیت های موجود در بخش خصوصی، بهره کافی را داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم،‌حسن عابدی در دیدار با آیت الله سید هاشم بطحایی اظهار کرد:‌ باتوجه به این که اعتبارات دولت محدود است و جواب خیلی از نیازها را نمی دهدباید به سمت و سوی برویم که با حضور بخش خصوصی حداقل نیازهایمان را تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که با یک سری کمبودها و کاستی ها در بحث اعتبارات  و فضاهای که موردنیاز و انتظار جامعه هدف ماست، روبروهستیم، امیدواریم بتوانیم با حضور بیش از پیش بخش خصوصی و خیرین آنها را مرتفع کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف ما در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان، با توجه به معضلات و آسیب های اجتماعی که در جامعه هدف ما وجود دارد، تلاش در حذف یا به حداقل رساندن این گونه مشکلات است.

عابدی با بیان این مطلب که در حال حاضر قشر جوانان عزیز ما با تهاجمات مختلف فرهنگی  مواجه هستند ابراز کرد:‌ باتوجه به سرگرمی های کاذبی که در منازل و یا محیط های دیگر وجود دارد مثل بازی های رایانه ای، تربیت جسمی، روحی و روانی جوانان ما با تهدید روبرو است.

وی عنوان کرد: ما باید سعی و تلاشمان را براین بذاریم که جوانان ما به فضاهای مفرح،‌پاک و سالم روی  بیاورند تا بتوانند علاوه بر رشد از لحاظ جسمی و فکری ازلحاظ فرهنگی و معنوی نیز رشد داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت:‌ مااگر بتوانیم جوانان مان را به سمت  وسوی فضاهای فرهنگی چون مساجد سوق بدهیم و بااین هدف فعالیت های ورزشی آنها را متمرکز کنیم، در آینده آثارش را مشاهده خواهیم کرد.

همچنین معاون توسعه امور ورزش در این دیدار عنوان کرد: فرهنگی کردن فضاهای ورزشی در اولویت است

معاون توسعه امور ورزش در دیدار بایکی از مراجع تقلید عنوان کرد: یکی از اهداف اداره کل ورزش و جوانان فرهنگی کردن فضاهای ورزشی بوده و تمامی تلاش ما براین بوده که از ورزش برای تبلیغ و انتقال پیام های فرهنگی و دینی استفاده ببریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، روح الله رمضانی ورزنه در این نشست صمیمی که باحضور حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان به انجام رسید اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور، استان قم به عنوان تنها استانی بوده است که از مبلغین ورزشی در اماکن ورزشی استفاده کرده است.

برای اولین بار طرح مبلیغین ورزشی در قم اجرا شد

وی با اشاره به این که طرح مبلغین ورزشی با حمایت های مدیر کل ورزش و جوانان در حال پیگیری است افزود:‌در طرح مبلغین ورزشی، مبلغینی که در بحث ورزش و تبلیغ دارای سبقه هستند در مجمتع های ورزشی مستقر و ساعاتی را با مربیان،‌ ورزشکاران،‌ داوران  و حتی خانواده های ورزشکاران که در این اماکن حضور پیدا می کنند ارتباط برقرار کرده و بحث تبلیغ دین را به انجام می رسانند.

قم از در استاندارد فضاهای ورزشی در از حد متوسط کشور پایین تر است

معاون توسعه امور ورزش با اشاره به این که دولت در سال های گذشته با صرف اعتبارات و بودجه های زیاد، مکان های ورزشی خوبی احداث کرده است عنوان داشت:‌ از لحاظ استاندارد فضاهای ورزشی در فقر هستیم و قم جزء‌ استان های است که از حد متوسط کشور، پایین تر است و لازمه مرتفع کردن این موضوع ایجاد بستری است که  خیرین را در این زمینه   و در ساخت اماکن نیمه کاره ورزشی ورود بدهیم.

ورود مسائل فرهنگی ورزشی به مساجد با حمایت مدیر کل

رمضانی با توجه به این که خیلی از مشکلات پزشکی موجود در سطح جامعه را می توان با ورزش حل کرد عنوان داشت: معضلات و آسیب های اجتماعی که در کشورمان گاها شاهد آن هستیم با توجه به بیکاری و اوقات فراغت زیادی که  در بین قشر جوانان وجود دارد و جای برای گذراندن آنها وجود ندارد می شود این خلع را با ورزش پر کرد.

وی افزود: ورود مسائل فرهنگی ورزشی به مساجد را یکی از اولویت های مدیر کل ورزش و جوانان استان بوده است که با تاکید وی برنامه ریزی های مدونی تدوین و در تلاشیم که مساجد را زمینه های ورزش فعال شوند و نوجوانان و جوانان از این طریق بیشتر به سمت مساجد کشیده شوند.

گفتنی است در این دیدار روح الله رمضانی معاون توسعه امور ورزش،‌ روح الله مقدم مسئول حراست اداه کل ورزش و جوانان و جواد محمدزاده رئیس هیئت ورزش های رزمی استان قم نیز حضور داشتند.

۱۳۹۵/۰۲/۰۷