پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

پیام تبریک حجت الاسلام دکتر بطحائی به آقای دکتر الیاس ابراهیم زاده

حجت الاسلام دکتر بطحائی گلپایگانی طی پیامی کسب عنوان محقق برگزیده جشنواره کیینز و دریافت جایزه سالانه کیینز فاند دانشگاهکمبریج لندن را به آقای دکتر الیاس ابراهیم زاده تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولین کلام قرآن کریم که از ناحیه ذات اقدس اله بر قلب نگین جهان آفرینش نازل شد در رابطه خواندن و علم آموزی است چراکه در آیهاول سوره مبارکه علق می فرماید «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» و نیز در آیه چهارم همین سوره می فرماید «الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ» که این بیانگراهمیت تعلیم و تعلم در پیشگاه عالم مطلق جهان هستی می باشد.

با کمی تامل در اولین آیات منزله و نیز مبانی دین مبین اسلام به این نکته خواهیم رسید که شریعت اسلام ، یک شریعتِ علم محور است وتنها با محوریت تعلیم و تعلم هست که می توان جامعه بشری را به سرمنزل موفقیت رسانید همان گونه رسول گرامی اسلام صلى الله علیهو آله در بیان نورانی خود می فرماید: العِلمُ میراثی ومیراثُ الأَنبِیاءِ قَبلیو بهرمندی از این میراث به جا مانده انبیا و اوصیا می باشد کهسبب هدایت جوامع بشری در اعصار مختلف بوده و خواهد بود..

قدم نهادن در مسیر علم ، به منزله ورود به مسیر انبیا و اوصیا است و این مژده از لسان مبارک صاحب علم لدونی امیرالمومنین علی علیهالسلام قابل تامل است چراکه امام علی علیه السلام نیز در برتری علم نسبت به ثروت می فرماید: أنَّهُ مِیراثُ الأنبِیاءِ..

برادر عزیزم آقای دکتر الیاس ابراهیم زاده

موفقیت جنابعالی به عنوان اولین پژوهشگر ایرانی که موفق به دریافت جایزه کیینز فاند دانشگاه کمبریج لندن ، یکی از معتبرترین جایزههای اهدا شده در جوامع علمی را تبریک عرض می نمایم..

این توفیق حاصل شده در عرصه علمی جهان علاوه بر درخشش بیش از پیش نبوغ ایرانی ؛ بیانگر این بدیهی است که فتح قله های رفیععلوم توسط دانشمندان ایرانی یک مساله دست یافتنی و اظهر من الشمس است و در پایان امید است جوامع بشری با تمسک به میراثماندگار انبیا و اوصیا به آینده ای روشن دست یابند..

والسلام علیکم و رحمه الله

سید محمد مهدی بطحائی

رئیس دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله بطحائی گلپایگانی

۲۲ مرداد ۱۴۰۱