جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

آیت الله بطحائی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا – عملکرد دولت راضی کننده نیست

آیت الله بطحائی:

عملکرد دولت راضی کننده نیست

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری عملکرد دولت یازدهم را راضی کننده ندانست و تاکید کرد که مردم نتیجه گزارش های ارائه شده از سوی مسؤولان را مشاهده نمی کنند.

آیت الله سید هاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، عملکرد دولت یازدهم را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: بنده مطلق گرا نبوده و به نسبت قائل هستم.

وی افزود: بنده آقای روحانی را از اوایل طلبگی و از زمانی که در قم حضور داشت می شناسم که آدمی ملایم و آرام است، یکی از ویژگی های ریاست سعه صدر است؛ انصافا سعه صدر آقای روحانی خوب بوده و شخصیت سنگینی است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که آقای روحانی توانست ۱+۵ را پای میز مذاکره بیاورد، اظهار داشت: این کشورها همواره تهدید می کردند؛ این که حاصل این نشست ها و برجام چه بوده نیز نسبی است، رییس جمهور توانسته در این بحران که همه جا بهم ریخته است کشور را اداره کند حتی در ترکیه با وجود خوب بودن روابطش با غرب و صهیونیست ها کودتا شد.

وی ادامه داد: ایران توانسته خود را از نفوذ و دخالت بیگانه حفظ کند، همه جای دنیا نا امن به شمار می رود اما ایران امنیت دارد و این از محسنات این دولت است.

آیت الله بطحائی با بیان این که یکی از ایراداتی که به آقای روحانی دارم این است که در سخنرانی ها می گویند تورم فلان قدر کم شده است، ابراز داشت: مردم به آمارها توجه ندارند بلکه به گرانی های اجناس توجه می کنند، قیمت همه اجناس بالا رفته است.

وی عنوان کرد: حتی چیزهایی که در دست خود دولت قرار دارد همانند آب، برق و گاز را گران می کنند اما مدام می گویند که ما تورم را تک نرخی کردیم، مردم این کار را حمل بر دروغ و شعار می کنند؛ یکی از نواقص و معایب این دولت همین است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عنوان دولت یازدهم یعنی تدبیر و امید خیلی خوب است؛ تدبیر به معنای مدیریت و امید به معنای ایجاد امیدواری در مردم است، مدیریت بد نبوده اما امید این گونه نیست بلکه مردم را دلسرد کردند.

وی اضافه کرد: الان اگر از جامعه نظرخواهی شود که از این دولت راضی هستید می گویند که راضی نیستیم؛ البته بنده ایشان را خیرالموجودین می دانم، اخیرا در کهگیلویه و بویر احمد و جاهای دیگر با قدرت می گویند که تورم را تک رقمی کردیم اما در بازار همه چیز گران است.

آیت الله بطحائی با بیان این که متأسفانه دولت یازدهم از نظر فرهنگی نیز عملکرد درستی نداشت و کاری در این عرصه نکردند، گفت: مخصوصا با آن جمله ای که از ایشان روا نبود که بگوید ما به زور نمی توانیم مردم را به بهشت ببریم، چرا؛ پیامبر اسلام دغدغه دارد که انسان باید به بهشت برود.

وی افزود: انقلاب برای این است که مردم را از تاریکی خارج و وارد در نور کند، تز ما ولایت الله بوده و ما تحت آن قرار داریم، چطور شما می گویید ما مأمور نیستیم پس مأمور چه هستید؟ با کمال تأسف آنقدر که درباره مسائل اقصادی صحبت می شود کاری نشده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: نمره دولت در کارهای فرهنگی بالا نیست، از نظر رفاه اجتماعی نیز دولت نمره خوبی ندارد – ۳۱ مرداد ۱۳۹۵