یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

حضرت آیت الله بطحائی گلپایگانی در گفتگوی اختصاصی با تقریب نیوز

آیت الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری استان تهران گفت: معامله قرن یک طرح هجو و یک طرح بی معنایی است چرا که حتی در نظام کمونیستی که کسی هیچ حقی از مالکیت ندارد و بیگانه مطلق هستند به خودشان اجازه این کار رو نخواهند داد؛ حال به چه مناسبت امریکا و اسرائیل که غاصب و جنایتکار هستند و طرف های خلیجی آن ها مانند سعودی و امارات، ملک مردم را می فروشند! این یک سنت سیئه ای است که در تاریخ بشریت سابقه ندارد که یکی دیگر ملک دیگری را معامله کند و بفروشد؛ مگر شما مالک هستید؛ شما چه اختیاری دارید که یک همچین کاریی را انجام می دهید. این کار یکی از ننگین ترین تصمیمات واهی در تار یخ بشریت به شمار می آید.

محور مقاومت بایتیسی در این مسئله ورود پیدا کند و از نظر حقوقی پیگیری کند و عملا نیز جلوی این سنت سیئه را بگیرد که اگر این اتفاق بیافتد، در آینده هیج کشوری مخصوصا کشورهای ضعیف قادر به حاکمیت و مالکیت خود نخواهند بود که در حقیقت یک استعمار مدرن و یک نوع بردگیری شرم آور هست.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از ترفندهای دشمن و استعمارگران بخصوص انگلیس این روباه پیر، این بوده است که اختلاف بیاندازد و حکومت کن چراکه بقای استعمار و کشورهای زورگو در این است که بین مسلمان ها اختلاف ایجاد کنند که متاسفانه همین اختلاف ها باعث شده است تا دنیای اسلام نتواند در مقابل بیگانه ها و زورگوها، یک جبهه واحدی تشکلیل بدهد لکن خوشبختانه انقلاب اسلامی به پیروی از سنت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، اختلافات را تبدیل اتحاد و اتفاقات مثمر به ثمر کرد و به تعبیر قرآن (اصبحتم بنعمته اخوانا)؛ انقلاب اسلامی به تمام مذاهب حتی به اقوام مختلف اسلامی دست وحدت داد و به سنت پیامبر عمل کرد و همانطور که وقتی رسول خدا وارد مدینه شد و مهاجر و انصار که دو قطب مخالف همدیگر بودند را بین آن ها وحدت و اخوت صورت داد که اگر آن وحدت و اخوتی که پیامبر میان مهاجر و انصار ایجاد کرد اتفاق نمی افتاد قطعا موفقیت چشم گیری حاصل نمیشد ولی رسول خدا با آن سیاست حکیمانه و وحیانه خود، بین اقوام و بین مهاجر و انصار وحدت ایجاد کردند و این سنت ماندگاری شد که متاسفانه سال ها روی زمین مانده بود ولی خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران این سنت مقدس پیامبر گرامی اسلام را احیاء کرد و مذاهب را به هم نزدیک نمود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: این عمل، معامله نیست بلکه باید بگویم جنایت قرن. این کار غاصبانه ای که این زورگویان بی منطق می خواهند انجام دهند اولا که کار ناممکنی هست بخصوص امروز که منطقه بیدار شده است فلسطینی ها بیدار شدند حتی تشکیلات خود گردان هم به خود آمده است و این چیز ی است که اینها باید آرزویش را به گور ببرند ولی به فرض محال اگر چنین اتفاقی می افتاد برای منطقه بخصوص برای فلسطینی ها نه تنها منطقه از دست رفته بود و محل تاخت  وتاز استعمارگران آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و سایر اقمارشون که منطقه را مثل گوشت قربانی بین خودشون تقسیم و ملت منطقه را به بردگی می گرفتند و یک سنت سیئه و یک قدم بسیار زشت و سرکوب گرانه ای نه تنها برای منطقه که می افتادند به جان هر کشوری که می خواستند و بین خودشان معامله می کردند که آیا بردگی غیر از این است؟!

وی افزود: در گذشته اگر بردگی روی اشخاص و افرادی خاص بود الان بردگی روی کشورها صورت می گیرد که البته این آرزو را به گور خواهند برد. با اینکه به آن ها چراغ سبزهایی نشان می دهند و با اینکه از آن ها تعبیر می کنند به عنوان گاو شیرده و تعبیرهای دیگری از این قبیل؛ آنها هم با کمال بی توجهی که چه تحقیر و چه ذلتی بر آن ها تحمیل می شود؛ بدون اینکه بفهمند چه عاقبت بدی برای آن ها مخصوصا عربستان، امارات و بحرین (این کشورهای کوچک که فقط به دلار و نفت خود می بالند که آن هم رو به پایان است) در پیش خواهد بود.

این سه کشوری که در وابستگی و اتکای به بیگانه حتی یک لحظه نمی توانند مستقل باشند و به خیال خامشان با اتکای به آمریکا، اسرائیل و یا انگلیس می توانند پایدار بمانند اشتباه کردند و مطمین باشند علی فرض محال اگر این طرح عملی شود، در آینده سراغ خودشان خواهند رفت و عربستان، بحرین و امارات را هم خرید و فروش خواهند کرد و به صهیونیست ها که پادو و مجری دستورات انگلیس و آمریکایی ها هستند تحویل خواهند داد.

ما متاسف هستیم از آقای اشرف غنی که با کمال حقارت در کنار ترامپ تروریست، مغرور و جاهل می ایستد و خوشحال است که دست محبت این جنایتکار در کنار آقای اشرف غنی است. چرا باید ملت افغانستان که ملتی رشید، قوی و شکست ناپذیر است به خاطر سران خودفروخته شان رو تحقیر شوند.

بنابراین وظیفه حکام مسلمان منطقه از عمان گرفته تا عربستان، امارات و بحرین این است که به خود آیند و در برابر این طرح ننگین بایستند و برای همیشه این غده سرطانی صهیونست های غاصب که مایه امید امریکا، انگلیس و سایر استعمارگران است را برچینند تا منطقه روی خوشی، ترقی و کمال را به خود ببیند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: نه تنها مسلمانان جهان بلکه تمام آزادگان عالم، همه باید در مقابل این طرح شیطانی سلطه گرانه و افزایش طلبی که برای تمام دنیا مصیبتی است مقابله کنند.

إنَّهُ لیسَ لأنْفُسِکُم ثَمَنٌ إلّا الجَنّهُ، فلا تَبیعوها إلّا بِها ، درود به روح پاک امیرالمومنین که فرمود دست از خودفروشی های ناچیز بردارید. عجب عمل ننگین و شرم آوری که قبله ی اول مسلمانان، پایگاه پیامبران، محل خیزش و بعثت پیامبران سلف را بفروشند و تحویل یک مشت غارتگر، آدم کش وحشی و درنده ای که به صغیر و کبیر زنان و مردان رحم نمی کنند، شود. این تذهبون/ولا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ

عصر حاضر، عصر توحش و شعار الحق لمن غلب نیست بلکه عصر تمدن است و این معامله ننگین قرن به معنای فروش مردمان فلسطین نیز می باشد که در واقع بردگی نوین را رقم خواهد زد در حالی که باید بدانند دوران بردگی به اتمام رسیده است.

مجامع و نهادهای بین المللی به عنوان حکام و کسانی که به دنبال رعایت حقوق بین الملل هستند نباید در مقابل این اقدام های ستمگرانه و ظالمانه سکوت کنند که سکوتشان در حکم هم پیمان بودن با غاصبان و ظالمان آدم کش خواهد بود.

آیت الله بطحائی گلپایگانی گفت: ضرب المثلی هست که نیش عقرب نه از ره کین است که اقتضای طبیعتش این است. خوی درندگی، سلطه گری، ستمگری و افزون طلبی در حکام امریکا، صهیونیست ها و انگلیسی ها وجود دارد و به خیال باطل خودشان، میخواهند منطقه آسیا نیز جزو ایالات آن ها قرا بگیرد که البته این خیال باطل را به گور خواهند برد همان طور که صدام در حمله به کویت مدعی بود که کویت استان نوزدهم عراق خواهد شد که خوب است صدام سر از گور در آورد و ببیند که عراق در چه وضعیتی به سر می برد ولی کویت هنوز روی پای خودش ایستاده است که امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید: مَن حَفَرَ بِئراً لاخیهِ وَقعَ فیها.

آیت الله بطحائی گلپایگانی افزودند: به آمریکا باید گفت کلاهتو نگه دار باد نبرد؛ نمی خواهد خاورمیانه را ملحق کنی و به صهیونیست ها تحویل بدهی و صهیونسیت ها نیز به عنوان ژاندارم و ولگردهای آمریکایی نقش ایفا کنند.

شما باید ایالات خود را حفظ کنی که عنقریب است ملت تحت ستم، رنج کشیده و توسری خورده امریکا؛ ملت دچار آپارتاید نژادی سرخ و سیاه علیه کاخ سیاه قیام کنند.

و در آخر خطاب به ترامپ، این مردک آرژانتینی آدم کش جنگ جهانی دوم و خون خوار بین المللی که با کمال ناجوانمردی، بزدلی و گرگ صفتی؛ شبانه دو سردار رشید اسلام و همراهانش را با پهباد در سرزمین عراق، نه در جبهه جنگ به شهادت میرساند؛ می گویم اگر فرماندهی عملیات نابودی کاخ سیاه و ترامپ به بنده واگذار شود، ترامپ را در کاخ سیاه به دار آویزان خواهم کرد تا درس عبرتی شود برای ایادی استکبار امریکایی صهیونیستی و اعلام می دارم گذشت آن روزی که تاخت و تاز می کردید و با خیالات واهی می نشستید در اتاق فکر و نقشه را می گذاشتید روی میز و خودتان به خودتان  تبریک می گفتید.

و نیز صهیونست ها که اکثراً مهاجرین سرزمین اشغالی هستند بدانند؛ هیچ کس در ملک غصبی عاقبت به خیر نخواهد شد؛ تا دیر نشده، تا موشک های نقطه زن بر سرتان فرود نیامده، هرچه زودتر از همکاری با نتانیاهو آدم کش و ترامپ دروغگوی لاییک که آمار دروغ هایش از حساب خارج شده است دست برداری، دل به این ها نبندید و به سرزمین های خودتان برگردید تا احساس آرامش و امنیت داشته باشید و فرزندان و خانواده هایتان از موشک های خشمگین فلسطینی ها و جبهه مقاومت در امان باشند و ستمکاران را به حال خودشان رها کنید تا در آتش اعمال خود بسوزند. والعاقبت للمتقین ونار للمجرمین-۲۷بهمن۹۸