سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

حضرت آیت الله بطحائی: حوزه با ارتحال آیت الله اردبیلی سرمایه ارزشمندی را از دست داد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در مسیر به بار نشستن انقلاب و قیام مردم شریف ایران به‌عنوان یک شخصیت محوری در تاریخ معاصر به ثبت رسیده است، گفت: با ارتحال ایشان حوزه سرمایه ارزشمندی را از دست داد.

آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به ضایعه درگذشت حضرت آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی اشاره کرد و گفت: از زمان شنیدن خبر این ضایعه همواره به دنبال فرصتی بوده‌ام تا بتوانم برای اعلام رسمی پیام تسلیت خود به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم له و حوزه‌های علمیه کم‌ترین اقدام خود را به‌منظور تقدیر از رنج‌های ایشان به عنوان یک طلبه در تاریخ این ضایعه به ثبت برسانم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در مسیر به بار نشستن انقلاب و قیام مردم شریف ایران به‌عنوان یک شخصیت محوری در تاریخ معاصر به ثبت رسیده است، اظهار داشت: ضایعه درگذشت این فقیه وارسته را به محضر امام عصر(عجل الله تعالی فرجه)، رهبر معظم انقلاب، فرزندان و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض کرده و برای آن فقید از ساحت ذات اقدس الهی طلب علوّ درجات و رحمت دارم.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت که این ضایعه ازآن‌جهت بزرگ است که حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از سرمایه‌های بزرگ حوزه‌های علمیه و جهان اسلام بوده‌اند و آثار پربرکتی را از خود همچون سایر علمای عظام تقلید در این مسیر بر جای گذاشته است.

آیت الله بطحائی با بیان این‌که حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی آثار و باقیات و صالحات زیادی را در عرصه ترویج علوم اسلامی از خود به یادگار گذاشته است، گفت: ایشان در ترویج معارف اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در مسیر رسالت طلبگی خود رنج‌های فراوانی در ترویج معارف اسلامی کشیده است.

گفتنی است این استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت‌وگو از خبرگزاری رسا در انعکاس صادقانه اخبار حوزوی تقدیر و تشکر کرد و خبرگزاری رسا را منبر و میز خطابه جهانی طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه سراسر جهان اسلام توصیف و تصریح کرد که رسا تریبونی است که توانسته است در تمام‌مسیرها نقش روشنگری خود را به‌درستی به نمایش بگذارد – ۵ آذر ۱۳۹۵