سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
   

قال رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم: إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ

دفتر حضرت آیت الله بطحائی گلپایگانی (نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری) طی پیامی از آقای علی اصغر پورمحمدی مدیریت شبکه سوم سیما، برنامه ماه عسل و آقای احسان علی خانی تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ (بقره/١٨۵)

قال رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم: إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ

به راستی که من مبعوث شدم تا کرامت های اخلاقی را کامل و تمام کنم ( به مردم بیاموزم)

یقیناً در هیاهوی این دنیای فانی و در هجوم بداخلاقی ها، کج روی ها و لغزش ها در تعارض گرایش های جناحی، سیاسی، عقیدتی و … آنچه که حافظ ثبات و آرامش جهان هستی می شود چیزی جز رعایت اخلاقیات و اصول انسانی نخواهد بود.
هر انسان حق بینی با تعمق در تاریخ و سیره ی زندگی پیامبران و اولیاء الهی علی الخصوص نبی مکرم اسلام و ذریه ی پاک ایشان، مشاهده خواهد کرد که این بزرگواران بیش از هر مهمی به رعایت اصول اخلاقی و انسانی در زندگی فردی و اجتماعی خود شهره بوده اند و تحت هیچ شرایط و به بهانه ی هیچ مصلحتی این اصول را زیر پا نگذاشته اند.

از این رو رعایت اخلاق و تلاش در جهت نهادینه کردن اصول اخلاقی، رسالتی نظیر و مشابه رسالت اولیاء الهی است و هر اقدامی در این زمینه نزد حضرت باری تعالی یقیناً ماجور خواهد بود.

بر این اساس بر خود لازم میدانیم از تمامی فعالان این عرصه از جمله معلمان اخلاق، اهالی رسانه(سمعی و بصری) و … که در زمینه تعلم و نهادینه کردن ارزش های والای اخلاقی تلاش می کنند تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

از جمله برنامه های بسیار آموزنده و گیرا که در این زمینه مفید فایده ی فراوان بوده است می توان به برنامه ای تحت عنوان (ماه عسل) اشاره کرد که در ایام ماه مبارک رمضان از (شبکه سوم سیما) پخش می شود.

از آنجایی که سعی این برنامه در تصدیق مصادیق آیات و روایاتی است که (به ریسمان الهی چنگ زنید تا گمراه نشوید) و (به قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت، متمسک شوید تا گمراه نشوید) قابل تقدیر و تحسین است چرا که عمل و تطبیق توصیه های الهی و اهلبیت عصمت و طهارت با مسائل و مشکلات مردم و توکل حقیقی به خداوند منان در امور زندگی اجتماعی را اینگونه ملموس به تصویر می کشد و کلام الهی که – خداوند متعال از رگ گردن به شما نزدیک تر است – را به ذهن متبادر می سازد.
تبیین و ترویج اینگونه برنامه ها درفضای آلوده رسانه ای امروز که بنای دین زدایی از زندگی مردم را دارند و تلاش می کنند تا دین مردم در حاشیه باشد قطعا ادامه رسالت انبیاء و أوصیاء الهی خواهد بود.

ضمن قدردانی و تشکر از جناب آقای علی اصغر پورمحمدی مدیر محترم شبکه سوم سیما و تمامی عوامل و دست اندرکاران این برنامه (ماه عسل) علی الخصوص جناب آقای احسان علی خانی؛ با آرزوی قبولی طاعات و عبادات این بزرگواران در ماه مبارک رمضان، از خداوند متعال توفیقات روزافزون و و اجر معنوی این عزیزان را خواستاریم.والسلام
۲۰خرداد١۴٩۶
دفتر حضرت آیت الله بطحائی گلپایگانی
نماینده مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری